יואל רוטשילד, סמנכ”ל וראש מפ”ה מציג: בית הספר שאחרי הקורונה

בהאקתון מחוסנים בדיגיטל שהתקיים לאחרונה בזום, בהובלת צוות אורטוב ובהשתתפות מאות תלמידים, מורים, הורים, בעלי תפקידים באורט ומחוצה לה, נבחנו דרכים ליצירת מרחב וירטואלי חוויתי ומוגן. יואל רוטשילד, סמנכ”ל וראש המנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת אורט, הוזמן להציג בפאנל המומחים את חזונו לבית הספר שאחרי הקורונה.

רוטשילד הציג מודל לפיו את בית ספר של המחר יובילו במשותף גורמים שונים המייצגים היבטים שונים:

אבני היסוד עליהם יושתת בית הספר שלאחר הקורונה ישענו על מנהיגות חינוכית- דינאמית, אופטימית, מאמינה בעצמה ובתלמידים, איתנה ואיכותית לצד הוראה ולמידה היברידית מרתקת – אינטראקציות, משימות לימודיות ודרכי הערכה אלטרנטיביות. ביה”ס יפנה משאבים לתכנון וניהול חדשנות, להכשרה ומענים בטכנולוגיות ובמגוון פדגוגיות. בהיבט הרגשי בית ספר יתפקד כמשפחה, המקדמת העצמה לשיפור החוסן, הנחישות והמוטיבציה בקרב קהילות מורים/תלמידים/ קהילה, ע”י מפגשים חברתיים, שותפות ומעורבות קהילתית.

המורה בעידן שלאחר הקורונה הוא מתכנן ושותף בלמידה. הוא שותף לדיאלוג חדש ומשתף בבית ספר המחבר בין אקלים, הורים וקהילה ופעיל בקהילות מקצועיות ליוזמות פדגוגיות. רוטשילד טבע את המושג יזמורה – כמטמיע ומקדם טכנולוגיות חינוכיות בכל מרחב פעילותו, לצד תרבות של חדשנות ויזמות רב תחומית בטכנולוגיה ומדעים.

החדשנות הפדגוגית בעידן שלאחר הקורונה מתאפיינת בכך שאינה שאינה תלויה במקום ובזמן. הלמידה היא אישית, שיתופית ואוטונומית המבוססת על בחירה חופשית של תחומי למידה, למידה מבוססת פרויקטים ולמידה חוץ בית ספרית וגלובאלית. ניווט הלמידה הוא מבוסס נתונים, עניין ומוטיבציה, נשען על למידה בעזרת מנטורים וחירות פדגוגית בהוראה ובלמידה. באופן טבעי גם דרכי הערכה והסמכה יהפכו למגוונות.

לצפיה במצגת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *