חודש מרץ 2023 עמד בסימן מיזם מנהיגות רישתי ייחודי – בתי ספר לומדים ומלמדים, אותו יזם והוביל המנהל לחינוך ותפעול באורט, כחלק מתהליכי למידה וצמיחה שמקדמת הרשת, במסגרת מעגלים וקהילות מנהלים ומורים בתחומים שונים. עשרה בתי ספר בהם מתקיימת עשייה ייחודית בתחומים שונים, ארחו עשרות צוותי ניהול מבתי הספר באורט ללמידה רשתית ושיתופית על הנושא אותו בחר ביה”ס המארח להציג. בכל בתי הספר המארחים התקיים שיח מרתק, מעורר מחשבה והשראה לאורחים ולמארחים.
תימורה שירי, סמנכ”ל וראש מנהל חינוך ותפעול באורט, סיכמה את האירועים במילים חמות למארחים ולאורחים: “חשוב לי להכיר טוב ותודה ולהוקיר את העשיה שהתחוללה בשבועות האחרונים בנושא הלמידה הרשתית. תהליך מלמד שתם ולא נשלם…. נשוחח, נלמד וניישם תובנות ממופע חינוכי רשתי גדול ועוצמתי. תודה לאורחים ולמארחים”.
בסיום סבב הביקורים הזמין הצוות היוזם והמארגן את המשתתפים למלא משוב: “תודה למארחים ולמתארחים נשמח שמלאו את המשוב המצורף לאחר כל ביקור בו השתתפתם. המשוב חשוב לנו מאוד ללמידה למשך עבודה משותפת ברשת כדי להיות טובים יותר ולקיים מפגשי אירוח איכותיים ומשמעותיים בשנים הבאות”.
15.3.2021
אורט אבו תלול נווה מדבר – בניית תמונת עתיד
הביקור בתיכון אורט אבו תלול נווה מדבר עסק בפיתוח מנהיגות של צוות ביה”ס כחלק מהובלת שינוי חברתי באמצעות עידוד תחושות שייכות, ומסוגלות כאמצעי למניעת נשירה.

16.3.2023
אורט ע”ש מאיר בקרית גת – חושבים בתוך הקופסא
צוות ביה”ס חשף את אורחיו למודלים שפותחו ע”י מורים ובעלי תפקידים בבית הספר, המבטאים תרבות עבודה של מצוינות לימודית וערכית: מודל מועצות פדגוגית, מודל מצוינות, מודל קליטת מורה חדש, מודל הנהגת תלמידים. הם הוזמנו לקחת חלק בפעילות למידה אחרת, שיוזמיה הם ההון האנושי הבית ספרי: “לפעמים כל מה שנדרש הוא להתבונן פנימה, לזהות את הכוחות הקיימים ולבצע שינוי קל במשהו מוכר.”


אורט פלך ע”ש ספניאן ירושלים – יוצרים רוח בחינוך
הביקור באורט פלך בירושלים הציג את היפוך הפירמידה במיצוב ביה”ס ובסדר היום הפדגוגי באמצעות הטמעת תרבות ארגונית פדגוגית חברתית, המבוססת על השקפת עולם ערכית וחזון חינוכי במודעות הפעילה והמגשימה של המורים התלמידים וההורים.


19.3.2023
אורט שחקים בנהריה – מצוינות ומנהיגות חברתית
במהלך הביקור התקיים מפגש מרתק בין ייעוד, חזון, מטרות ויעדים לבין מציאות משתנה. בפני האורחים הוצג מיזם ייחודי ללמידה במסלול טכנולוגי המזכה בתעודת בגרות איכותית, תעודת בגרות טכנולוגית, דיפלומת הנדסאי ותואר ראשון וזאת עד לסיום כיתה י”ד.



הקריה למנהיגות ומדעים אורט לוד – אין חלום רחוק מידי”
הביקור באורט לוד התמקד בהצגת מהפכת מיצוב ביה”ס מתרבות של הישרדות לתרבות של מצויינות והשפעתה על המעגלים השותפים: הנהגת הורים-מבועטת למחבקת; רשות מקומית- מדאגה לגאווה; צוות חינוכי-מהתנגדות לשייכות. עוד הוצגו התהליכים שהוביל בית הספר “ילדי לוד-כי מפה תצא תורה” – והסיפור מאחורי 100% זכאות לבגרות וביסוס שגרות וסדירויות ליצירת מציאות בית ספרית ברורה וסדורה. את המפגש פתחו יחד תימורה שירי, סמנכ”ל וראש מנהל חינוך ותפעול וראש העיר לוד, יאיר רביבו במסר משותף לקידום תלמידי לוד.



20.3.2023
אורט עירוני ד’ במודיעין – יזמות היא אורח חיים
לב הביקור בבית הספר עסק בתפיסת התלמיד כמנטור ובבית הספר כחממה לתלמידים/ות לפיתוח מיזמים יצירתיים, הערכי – חברתי, המביאים עימם חדשנות ושינוי. הצוות החינוכי הציג תכנית מובנית ללמידה יזמית ברצף השש שנתי ואת העשייה בתחום הפדגוגי בו משולבת למידה יזמית וחדשנית: פדגוגיה חדשנית עם מעורבות חברתית ומנהיגות של התלמידים תוך שילוב הקהילה וההורים.

אורט ע”ש גרינברג קרית טבעון – חוכמת הדבורים
במהלך הביקור הציג הצוות החינוכי מודל עבודה ליצירת רשת שיתופי פעולה בבית הספר ובקהילה והדרך בה עבודת הכוורת משמשת ציר מרכזי בהתפתחות ביה”ס. באמצעות מודל חכמת הדבורים הציגו כיצד ניתן לבנות כוורת חינוכית מיטבית בתוך בית הספר ומהם העקרונות החשובים בעבודה מול גורמים בקהילה.

21.3.2023
אורט ע”ש אדיבי באשקלון – הסביבה החינוכית כטקסט פדגוגי- מחנכים בדרך ארץ
להצוות החינוכי בבית הספר הציג מודל ללמידה עם ערך ומשמעות באמצעות יצירה משותפת של מורים ותלמידים במרחבי ביה”ס, התורמת לשיפור האקלים, להגברת המוטיבציה ולשיפור בהישגים הלימודיים. עבור האורחים זה היה יום למידה מעורר עניין ומיוחד בנושא המרחב כמשאב משמעותי לחינוך.
אורט מעלות תרשיחא – הכפר כמרחב למידה
הצוות הציג כיצד הרחבת חווית הלמידה אל המרחב המשותף העירוני השפיעה על האינטראקציות בתוך הקהילה ועל עיצוב מנהיגות נוער וקהילה.

22.3.2023
אורט סינגאלובסקי ת”א – לשבור את תקרת הזכוכית
תלמידי ביה”ס והצוות החינוכי הציגו כיצד ערך הוגנות בחינוך, העומד בליבת העשייה החינוכית בבית הספר, משפיע על פיתוח תחושת מסוגלות דרך שינוי מימד הערכה והמשוב. האורחים נחשפו לתהליכים פדגוגים וחינוכיים פורצי דרך שמוביל הצוות החינוכי: תעודת הערכה מבוססת SEL, תוכנית לימודים בחטב ששליש ממנה מבוסס על בחירת התלמיד ותוכנית מנטורים בית ספרית, יום למידה ברחבי העיר.
