אורט מובילה סמינר להנהלות בתי הספר בקרית גת

בשנת הלימודים תש”ף הצטרפו לרשת אורט ישראל חמישה בתי ספר מקיפים בעיר קרית גת. בתי הספר המשתייכים לחינוך הכללי והממלכתי דתי, הצטרפו לשני בתי ספר נוספים שרשת אורט בשיתוף ההנהגה החינוכית ברשות המקומית, מנהלות בהצלחה רבה מזה שנים. בכך למעשה מובילה החל מהשנה רשת אורט ישראל בשיתוף עיריית קרית גת את כלל החינוך העל יסודי בקרית גת על גווניו.

התכנית האסטרטגית שגובשה במשותף לקידום חדשנות חינוכית בעיר מתמקדת בארבעה היבטים: יצירת סדירויות לקידום פדגוגיה מיטבית בראייה מערכתית, קידום תהליכים מקדמי ערכים ואקלים מיטבי בבתיה”ס, הטמעת חדשנות בבתיה”ס תוך הרחבת מגוון המגמות בחינוך טכנולוגי- מדעי ובניית תהליך חדשנות עירוני ברצף פדגוגי רב שנתי ובקשרי הייטק וקהילה.

לאחרונה התקיים סמינר בן יומיים לשדרה הניהולית בבתי הספר בקרית גת, במטרה לייצר שפה אורטית אחידה לגיבוש גישות חדשניות בחינוך, כחלק מליווי ופיתוח בעלי תפקידי הנהלה בבתיה”ס וקהילות מקצועיות. את הסמינר הובילו המנהל לחינוך ולתפעול בשיתוף המנהל למחקר ולפיתוח ולהכשרה ברשת אורט.

סמינר הנהלות בתי הספר של אורט בקרית גת

פתיחת הסמינר החגיגית התקיימה במעמד מנהל האיזור ברשת אורט מאהאר נסראלדין; ראשת מכון גורלניק לחדשנות בחינוך, גלית גולדברגר; אלונית בר, מנהלת קידום הפדגוגיה, במנהל לחינוך ותפעול; עו”ד חיים אברגיל, הממונה על החינוך בעיריה; זהבה גור, מנהלת אגף החינוך בעיריה; ומפקחי משרד החינוך, דליה קינן והרב אלי אדרי.

במהלך הסמינר הוצג מודל החינוך הוליסטי, ע”י מנהל התכנית במנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה באורט, יואב קוסן. המודל הייחודי והחדשני שפותח באורט הוא פרי שיתוף פעולה של רשת אורט ישראל עם משרד החינוך- מחוז צפון והוא מהווה דוגמה לשותפות מלאה של מפקחי משרד החינוך, מחלקות החינוך והשפ”ח בעיריות, מנהלי בתי הספר וצוותי חינוך. הוא פועל ב-8 רשויות מקומיות: מעלות- תרשיחא, בית שאן, מגדל העמק, ואדי סלאמה (משגב), יקנעם, חצור הגלילית, סאג’ור ושלומי ובמרכזו מערכת מיפוי פורצת דרך המאפשרת ראיה הוליסטית ברמת כל תלמידה ותלמיד, קבוצת תלמידים, כיתה, שכבת גיל, בי”ס וברמה היישובית, מתוך תפיסת עולם חיובית. עמית טיברמן, מיקדה את הרצאתה על תהליכי הובלה אפקטיביים על פי תפיסת הפסיכולוגיה החיובית.

במהלך היום הצטרפו לסמינר סמנכ”ל וראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה ברשת אורט, יואל רוטשילד וסמנכ”ל וראש מנהל חינוך ותפעול ברשת אורט, תימורה שירי, והעבירו שיח פתוח על חשיבות המפגשים, סוגיות חינוכיות עירוניות, סולידריות וכיווני התפתחות ברמת בתי הספר.

בערב היום הראשון ניהנו צוותי ההנהלה ממופע מוסיקלי חובק עולם של טל קרביץ, המפגיש בין כלי נגינה אתניים מרחבי העולם לבין קלאסיקה יהודית וארץ ישראלית. סיפור מסעו המוסיקלי של טל קרביץ, עובר דרך זיכרונות ילדותו כתלמיד, עד למפגשים עם עמים ושבטים במחוזות נידחים בעולם.

יומו השני של הסמינר החל בהרצאתה מעוררת ההשראה של צמרת פירסט “כשחלום פוגש מציאות”. צמרת פירסט הובילה מיזם להצלחה מסחרית גלובאלית, כנגד כל הסיכויים, עם מכשיר רפואי פורץ דרך לבלימת התפשטות מחלת האיידס. בהרצאתה שיתפה את סיפור מסעה היזמי יוצא הדופן ונגעה בשאלות כמו מה באמת דרוש בכדי לנצח? איך מובילים מהלכים חדשים וחדשניים בתוך ארגון ובכלל? האם יש טיפוס שיצליח יותר מאחרים לפרוץ קדימה?

עוד השתתפו המנהלים בסדנת STOP MOTION, אותה העביר שגיא בן בסט, ממכון גורלניק לחדשנות בחינוךבמנהל למחקר ופיתוח והכשרה באורט, שעסקה בבנית החזון החינוכי של בתי הספר בהקשר העירוני.

חתם את הסמינר ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי, שברך את ההנהלות ורשת אורט על קיום הסמינר ופרש בפניהם את חזונו החינוכי הקורא לשיתוף הנהגת העיר ובתי הספר ורשת אורט לקידום החינוך בעיר קרית גת: “מארג בתי הספר בניהול אורט מוביל את מערכת החינוך העירונית לכיוונים של חדשנות ופיתוח.” בסיום דבריו נחלקו הצוותים לשתי קבוצות ודנו “בצעד הבא” – על הדרך בה יוטמעו תובנות הסמינר בבתי הספר.

ראש עיריית קרית גת, אבירם דהרי, בסמינר הנהגות בתי הספר של אורט

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *