מי אנחנו

רשת החינוך המדעית-טכנולוגית הגדולה והמובילה בישראל
בתי ספר ומכללות
0
תלמידים וסטודנטים
0
רשויות מקומיות
0
תלמידים במגמות STEAM
0
תלמידים פעילים בתכניות אורטוב בקהילה
0
מכלל בוגרי מערכת החינוך בישראל
0 %

רשת אורט ישראל, פועלת כרשת חינוכית ללא זיקה פוליטית החל משנת 1949 וייעודה הוא : להטמיע בקרב לומדיה ערכים ולטפח השכלה רחבה, תוך מיקוד בטכנולוגיה ובמדעים.

ראשיתה של אורט ישראל עוד לפני היווסדה, בפעילותה של רשת אורט העולמית לרווחת היישוב היהודי בא"י. ראשי התיבות ORT מקורם בשפה הרוסית Общество Ремесленного Труда, ובתעתיק לעברית: אוֹבְשצֶ'סְטְבוֹ רמֵסְלֶנוֹגוֹ טרוּדַה: "האגודה למלאכה מקצועית".

הרשת מפעילה יותר מ-264 מוסדות חינוך והשכלה,  בתי ספר ומכללות הפרוסים ביותר מ-54 רשויות מקומיות – מקרית שמונה, שלומי וחצור הגלילית בצפון ועד לערד ונווה מדבר בדרום. מידי שנה מצטרפים אל שורותיה מוסדות חינוך נוספים. ברשת לומדים מידי שנה כ-100,000 בני נוער, סטודנטים ומבוגרים, הנמנים על כל מגזרי האוכלוסייה בישראל: יהודים- בחינוך הכללי, הדתי והחרדי; ערבים, דרוזים ובדואים. כחלק מחזונה, מוסדות הרשת – הכוללים בתי ספר על-יסודיים שש-שנתיים, בתי ספר תעשייתיים, מרכזי חינוך ומכללות להנדסאים בעלות אופק אקדמי לצעירים ולמבוגרים, מובילים וחותרים למצוינות.

חזון וייעוד

בוגרות ובוגרים בעלי ערכים, מיומנויות, ידע ויכולות טכנולוגיות, שיובילו ויקדמו חברת מופת ישראלית, בעלת חוסן חברתי-כלכלי, בעולם משתנה.

הרציונל

• הקניית השכלה תאפשר שילוב מיטבי של האוכלוסייה בתעסוקה מדעית-טכנולוגית, תגביר את החוסן החברתי-כלכלי, תקדם שוויון הזדמנויות ותצמצם פערים חברתיים.

• אחדות חברתית, זהות וערכים משותפים בין החלקים השונים בחברה הישראלית, יעמיקו את תחושת השייכות והמשמעות ואת היכולת לצמוח ולהתקדם כחברה הטרוגנית אחת.

• מנהיגות חינוכית ערכית, קשובה ומעודכנת בטכנולוגיות למידה חדשניות, תוביל לשיפור מתמיד במערכת החינוך ובהכשרת הדורות הבאים.

• טיפוח מנהיגות צעירה והזדמנויות להתנסות מעשית, יפתחו אצל התלמידים כישורי הובלה, אחריות ציבורית, יזמות וחדשנות ויעודדו מעורבות בפעילות קהילתית וערכית.

• בוגרים ובוגרות מובילים ומנהיגים, יחזקו את מעמדה המדעי-טכנולוגי של מדינת ישראל, בעולם הגלובלי ויאפשרו מוביליות חברתית-כלכלית.

• שילוב טכנולוגיות למידה מתקדמות, הקניית כלים חדשניים כמו בינה מלאכותית ופיתוח מיומנויות רלוונטיות ומשמעותיות, יקדמו את התלמידים לעולם האקדמיה והתעסוקה.

ייעוד

רשת אורט תהווה את אבן היסוד והתשתית הערכית, המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל

• רשת אורט תהווה את אבן היסוד והתשתית הערכית, המדעית והטכנולוגית, המאפשרת לכל תלמיד לצמוח, ללמוד ולהתפתח לאורך חייו, תוך זיקה למדינת ישראל, בעולם גלובלי משתנה.

• רשת אורט תטפח את כלל עובדיה ותראה בהם את המשאב וההון האנושי החשוב ביותר.

• מוסדות החינוך של רשת אורט יפתחו קהילות מקומיות חזקות ומעורבות, שיהוו מנוף לחיזוק ולשגשוג  החברה הישראלית.

דמות הבוגר ומטרות על

ערכים

כבוד האדם, צדק חברתי וערבות הדדית
לכבד כל אדם, ללא הבדל מוצא, דת, מגדר או מעמד; לפעול למען שוויון הזדמנויות; לגלות אמפתיה, אכפתיות ואחריות כלפי הזולת ורגישות כלפי מצוקות חברתיות; להשתתף ביוזמות חברתיות המקדמות סולידריות ועזרה הדדית; למגר אלימות מכל סוג שהוא, לקבל את השונה ולקחת אחריות אישית וחברתית.

אהבת הארץ – מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית רב תרבותית ודמוקרטית
נכונות לשירות משמעותי – אזרחי, לאומי או צבאי; טיפוח ושמירה על הזהות הישראלית; ציונות, הכרת ואהבת הארץ ושמירה על הסביבה; תרומה להתפתחות  החברה הישראלית, המרקם התרבותי, הזהות היהודית-דמוקרטית והערכים הייחודיים בחברה.

למידה כערך
יכולת לראות בלמידה ערך מרכזי בחיים, להתמיד בלמידה עצמאית, מתוך סקרנות והנעה פנימית, ולהבין את חשיבותה להתפתחות האישית והמקצועית. לשתף ולהיתרם מלמידת עמיתים, אמונה ביכולת להתפתח ולצמוח באופן מתמיד, תוך ראיית אתגרים כהזדמנות ללמידה והתקדמות.

• מנהיגות
הובלה ערכית, יוזמת ואחראית, המניעה שינוי והשפעה חיובית בחברה, בטכנולוגיה, במדע ובחינוך. פיתוח חשיבה אסטרטגית ויכולת קבלת החלטות, חדשנות ושיתופי פעולה במטרה להצמיח דמויות מפתח משפיעות בחברה הישראלית, לרבות בתחום ההוראה והחינוך כמנוע לשינוי חברתי.

מיומנויות

קוגנטיביות

חשיבה ביקורתית
היכולת לבחון באופן שיטתי רעיונות ומידע, להבחין בין עובדות להשערות, לזהות הטיות ולשאול שאלות מהותיות; היכולת לגבש עמדה מנומקת מתוך פתיחות לנקודות מבט שונות.

• חשיבה יצירתית ויזמית
היכולת לחשוב על נושאים מוכרים בדרכים חדשות, להציע הסברים ופתרונות חלופיים, לייצר הקשרים חדשים בין תחומי ידע שונים, ולהפיק תוצרים מקוריים, רלוונטיים ובעלי ערך.

אוריינות דיגיטלית וכשירות מידע
היכולת לזהות את הצורך במידע, להגדיר את המידע הנדרש, לאתרו, לארגנו, להעריכו, ולהשתמש בו באופן מושכל, בדגש על עידן ה- IA.

חברתיות רגשיות

חוסן
ניהול רגשות במצבי לחץ, גמישות מחשבתית והסתגלות לשינויים – כולל התפתחויות טכנולוגיות מואצות ובעיקרלאור המציאות הישראלית המורכבת.  היכולת להתמודד עם כישלונות – הכרה בכך שכישלון הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה והיכולת להתאושש ממנו במהירות.

• מודעות והתנהלות חברתית
היכולת ליצור מערכות יחסים חיוביות ומתגמלות במגוון רחב של הקשרים ולשמר אותן

• כשירות גלובלית
היכולת להוביל ולהנהיג בעולם הגלובלי ברגישות ובמודעות בין תרבותית.

ידע

1. אשכול יסוד: שפת אם ואנגלית, מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, עברית לדוברי ערבית

2. אשכול זהות ושייכות: היסטוריה, תנ”ך ומורשת, ספרות, אזרחות וגיאוגרפיה

3. אשכול אמנויות ותנועה: אמנות חזותית, מוזיקה, תיאטרון, קולנוע ומדיה, מחול וחינוך גופני

4. אשכול להעמקה ובחירה: מדעי/הנדסי טכנולוגי.

מטרות על

1. רשת אורט תהיה הבחירה המועדפת של הקהילה

2. רשת אורט תהווה בית מוביל ואבן שואבת עבור צוותי החינוך והמינהל

3. בוגרי רשת אורט מממשים את עצמם, משתלבים בהצלחה ומשפיעים על החברה הישראלית

4. רשת אורט כארגון תשמש דוגמה ליישום כל ערכיה – נאה דורש נאה מקיים.

5. רשת אורט תוביל חדשנות חינוכית, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות, בהתאמה אישית לכל תלמיד ותלמידה.