השתלמות חדשה בנושא פדגוגיה פוגשת סביבה, נפתחה לאחרונה בקמפוס אורט אביב, כחלק מסדרת השתלמויות וימי שיא אותה מוביל צוות המרכז למחקר ופיתוח ברשת אורט ישראל בימים אלו. בהשתלמות משתתפים מנהלים וצוותי הנהלה מ-8 בתי ספר שונים של רשת אורט ישראל.
מפגש הפתיחה עסק בסקירת והדגמת סביבות שונות באופן וירטואלי וכן בבחינת האופן בו סביבות אלו מניעות את המבקרים בהן לפעולה.
בהמשך ההשתלמות, יתקיימו מפגשים עם אדריכלי נוף ופנים; ויערכו סיורים בארבעה מרכזי חדשנות בבתי הספר של רשת אורט ישראל. בכל אחד מהביקורים יתנסו המשתתפים בפעילות העוסקת באחת מהפדגוגיות הבאות: מישחוק, למידה שיתופית, מייקרס ולמידה חוץ כיתתית.
ד”ר משה טלסניק, ראש יחידת תכנים במרכז למחקר ופיתוח ברשת אורט ישראל, מסביר: “כל מי שביקר אי פעם באחד מהסניפים של רשת “איקאה”, יודע שמדובר בחוויה שחורגת מגיחה לחנות לכלי בית ולרהיטים. האופן שבו מעוצבת הסביבה מעודדת אותנו, בלי שנשים לב, לרכוש פריטים שלא התכוונו. כמו כן, לרבים מהלקוחות, חווית הקניה ברשת השבדית גורמת להם לשוב לחנויות שלהם. הדוגמה של איקאה היא משל להשפעה של הסביבה על ההתנהגות האנושית. אם זה פועל בצורה כל כך טובה בהקשר של מסחר (חישבו על דרך סידור הפריטים בסופרמרקט) ובהקשרים נוספים בחיים (אולמות תרבות, מוזיאונים, מרפאות ועוד) – כך נוכל לרתום את הסביבה לטיוב חווית הלמידה”.