דטאתון 2020, התקיים השנה בפעם הרביעית במוזיאון המדע בירושלים בהובלת ביתא מחנכים במנהל החינוך בירושלים בהשתתפות מנהלים, מורים, תלמידים ויזמים. מדובר באירוע בו נפגשים יזמים חינוכיים כדי לפתח פתרונות חדשניים במשך 24 שעות ברצף. האירוע מפגיש בין אנשי חינוך, יזמי אד-טק, מומחי תוכן ועוד, לטובת שיתוף פעולה בפיתוח של מספר פרויקטים במקביל העוסקים בשאלה חינוכית בוערת. המיזמים הנבחרים זוכים לליווי ופיתוח לקראת הטמעתם במערכת החינוך. במשך 30 שעות התחרו 653 משתתפים, מ-63 קבוצות בליווי 124 מנטורים ושופטים, על תואר המיזם המנצח. השנה עסק האירוע בשלוש מגמות: האדם כסוכן למידה, למידה רגשית חברתית ואתגרי המערכת.
מיזם Connectort שהובילו תלמידי כיתה ח’ מחטיבת הביניים אורט גבעת רם, עמית בל, איתי איסוביץ, אוריה בוחניק, מאיה לוין, ג’רד קלאסה, טומי ליפסמן, בליווי המורה, הדסה שורבה, ובתיכתם של מנהל קרית החינוך, דוד גרקו ומנהלת חט”ב, מיכל דלאל, עלה לגמר התחרות ובסיומו נבחר להמשך פיתוח המיזם בחממת פיתוח.
המיזם מציע דרך למיפוי בעיות תלמידים בתחום הרגשי במעברים הטעונים מיסודי לחטיבה ומחטיבה לתיכון. הכלי מאפשר שיתוף תחושות בין התלמידים ומעקב יועצות ומחנכות, שמקל ומייעל את זמן מציאת האתגרים הרציניים כבר בתחילת השנה, אפילו בשכבות של 8 כיתות.
הצוות הוזמן להציג את המיזם בכנס השנתי “פסיכולוגיה וניהול” ובהמשך גם בפני פורום “מעברים” ועורר עניין בתקשורת.