בחודש דצמבר ובסמוך לו חלים החגים הדתיים – חג החנוכה היהודי, חג המולד הנוצרי, וחודש הרמדאן ועיד אל-פיטר או חג הקורבן האסלאמיים(משתנה בהתאם ללוח השנה האיסלמי – השנה יחול העיד אל פיטר בחודש אפריל). תקופה זו בשנה מבטאת יותר מכל חיים במשותף בני כל הדתות, וחשיבות קידום ערכי דו-קיום וסובלנות.
חג החנוכה הוא חג יהודי, הנחגג במשך שמונה ימים. ימים אלה הם ימי הודאה, לזכר ניצחונם של החשמונאים במרד נגד היוונים, חנוכתו מחדש של בית המקדש, ונס פך השמן. החג מצוין באמירת הלל והודאה וכן בהדלקת נרות חנוכה. חנוכה הוא אחד משני חגים (לצד פורים) שנוצרו על ידי חז”ל, וקיומם הוא מצווה דרבנן. עפ”י החסידות לכל חג בישראל משמעות מיוחדת, הקשורה לאירועים שהביאו לחג זה, וסיבת ציונו של החג מכוונת להשפיע על חיי היום יום במחשבה, בדיבור ובמעשה. המצווה המיוחדת של הדלקת נר חנוכה, מהווה ביטוי למשמעות המיוחדת של חג החנוכה – תקווה. כל עובר אורח שרואה את נרות החנוכה, מרגיש שגם אם יש חושך ואפלה ברחוב, נרות החנוכה הדולקים בבתים הם סמל לאור של שמחה, אור המתפשט ומאיר גם את החוץ. בחנוכה אנו מזכירים שאפילו חזקים ורבים, יכולים ליפול בידי חלשים ומעטים בעלי חוסן רוחני. זאת ועוד, החג החל בחודש כסלו, (מלשון כֵּסֶל או כִּסְלָה, מילים שפירושן “תקווה”) נחוג באוירת תפילה ותקווה לגשמי החורף.
חג המולד הוא חג המקובל כמעט בכל זרמי הנצרות המציין את הולדת ישו. על פי הברית החדשה נולד ישו למרים הבתולה בבית לחם במקום בו מצויה כיום כנסיית המולד. הנוצרים מאמינים כי לידתו של ישו מהווה הגשמה של נבואות התנ”ך על בואו של משיח מבית דוד, אשר יגאל את העולם מחטאיו ויגשר על הפער שבין האל ובין בני האדם. מאז המאה הרביעית כמעט כל הכנסיות חוגגות אותו ב-25 בדצמבר. החג מדגיש את התכנסות המשפחה והחברים ואת עונת החורף.
תלמידי אורט ישראל, חווים את החג בדרכים רבות. אך הדבר הבולט ביותר הוא חיבורם של התלמידים בכל הארץ ובכל המגזרים לקהילותיהם והרצון של בני הנוער לשמח ולתרום.

