שנת הלימודים תשפ”ג נפתחה בישראל, כשברקע אי וודאות לגבי פתיחתה כמעט עד לרגע האחרון. על אף זאת, ועל אף צמצום ימי ההערכות בשל השלכות המשבר שנוצר בין הסתדרות המורים והאוצר, נעשו ברשת אורט ישראל מאמצים רבים להכנות הנדרשות לפתיחת השנה. מנכ”ל הרשת, צביקה פלג, אף הוזמן כמנכ”ל רשת החינוך הגדולה בישראל, להציג את עמדתו בנושא בתקשורת: “לטווח הארוך מערכת החינוך זקוקה לשינויים ארגוניים ותוכניים דחופים”.
זאת ועוד, הערכות השנה דרשה לראשונה ממנהלי ומנהלות ביה”ס, תכנון וסנכרון מוקדם עם מערכת גפ”ן של משרד החינוך. לקראת ה-1 בספטמבר נערכו הצוותים ברשת אורט לפתיחת השנה, עם תוכניות חדשות המותאמות למערכת גפ”ן בחלוקה לאשכולות, במיוחד בכל הקשור בלמידה רגשית, חדשנות דיגיטלית בפדגוגיה, ובהעצמת תלמידים, הן בהיבט הרגשי והן בהיבט הלימודי.

תימורה שירי, סמנכ”ל וראש מנהל מח”ת ברשת ברכה: “לאחר מיקוד הקשב בהיתכנות לפתיחת שנה”ל הגיעה העת להתפנות לדברים החשובים. לפנות את הזמן ותשומת הלב לשמחה, להתרגשות, למאור הפנים לצד האתגרים הניהוליים התפעוליים. נושאים כמו חוסן, למידה רגשית, חדשנות, אשר ככל הנראה לא נדונו בימי ההיערכות שבוטלו, יכולים להיות על הפרק בדוגמה אישית שלנו כלפי עצמנו וכלפי קהילת ביה”ס – דרך אגב, דוגמאות כאלה שוות לא פעם אלף מלים. מאחלת לנו שנה נפלאה של הגשמה, שיפור איכות ומצויינות ועבודה משותפת פוריה”.
כמידי שנה לקראת פתיחת שנת הלימודים, פרסם משרד החינוך את רשימת בתי הספר המצטיינים בתחום הערכי, החברתי והלימודי. מבט על הרשימה מלמד כי רשת אורט ישראל בולטת באחוז בתי הספר המצטיינים בישראל. 35 בתי ספר מרשת אורט, נכללו ברשימת מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודים, המהווים 10% מכלל בתי הספר שזכו בישראל.
רגע לפני נפגשו רכזי מעורבות חברתית בבתי הספר ליישור קו והצגה של תכניות חדשות ע”י צוות אורטוב.
פתיחת השנה אף עמדה בסימן תנופה בבינוי בבתי הספר של הרשת. זאת בפיקוח צוות האדריכלים במינהל רכש, נכסים ומערכות מידע ברשת ובשיתוף אדריכלים חיצוניים.

בבתי הספר ניכרה ההתרגשות. את פניהם של התלמידים קיבלו הצוותים בחיוך ועם רצון להפוך את היום הראשון ליום חגיגי וחוויתי, כפתיחה משמחת ומלהיבה לשנה הבאה.