אגף מו”פ ניסויים ויוזמות של משרד החינוך השיק החודש את ה- Mega Lab, שתקבץ תחתיה מגוון יוזמות פרוטופיות בהתאמה למודלים המפותחים בתהליך פיתוח ייחודי הנעשה בשיתוף פעולה בין גופי המו”פ החינוכי בישראל ובהקשר לדוח פרויקט חינוך 2030 של ה – OECD. מטרת ה- Mega Lab לאתר, לגבש, להתנסות ולפתח מגוון מודלים חדשניים של בתי ספר הפועלים כארגונים מורכבים ומסתגלים שיתרמו לתוצאות פדגוגיות טובות יותר של החינוך, ליצור מודלים בני קיימא ולעצב “תבנית אב” לשם הפצה עתידית לכל בעלי העניין. לרשות מסלול פיתוח ה- Mega Lab מעמיד משרד החינוך תשתית למעבדת חקר, התנסות ופיתוח מודלים ייחודים העונים לצורך מערכתי, הכוללת 2 ש”ש להפעלת ההתנסות בכיתות.
במפגש הפתיחה של המיזם, אותו מובילה ברשת אורט, מיכל בירן, ראש המו”פ, הוצגו עקרונות המיזם. ארבעה בתי ספר מרשת אורט ישראל, החברה בפדרציית גופי המו״פ החינוכי בישראל, יצטרפו לפעילות, בה יקחו חלק 20 בתי ספר בלבד מכל הארץ. בתי הספר יקבלו הנחייה ותמיכה שוטפת ממנטור מאגף המו”פ של משרד החינוך וכן מצוות המו”פ של אורט והם יעבדו על פיתוח המודלים הבאים:
אורט מקיף ע”ש גרינברג קרית טבעון – מודל “סטודיו אומן” Makers
אורט דפנה קרית ביאליק – מודל iSTEAM
אורט סינגלובסקי ת”א – מודל למידה היברידית
אורט מלטון בת ים – מודל פדגוגיה מצמיחה