מפ”ה מובילה האקתון בן יומיים לקהילת מחר – מנהלים חדשנות רלוונטית

צוותי הנהלה מ-11 בתי ספר ברשת אורט ישראל לקחו חלק בהאקתון בן יומיים בנושא בית הספר של המחר. את הסמינר שהתקיים בניר עציון, יזם והוביל המכון לחדשנות בחינוך, במנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת בשיתוף מנהלי האזורים אבי אבירם ואיריס הראל.  מטרת הסמינר היתה ליצור באוירה מגבשת ומשתפת, את קהילת מחר – מנהלים חדשנות רלוונטית, שתוביל כיוונים חדשניים בבתי הספר, התואמים את האתגרים הגדולים של המחר, כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

ביום הראשון לסמינר התקיים פאנל מנהלים שעסק בהובלת שינוי וכן ביכולת לייצר מוטיבציה כדי להמשיך ולנוע קדימה. בהמשך התפזרו המשתתפים לקבוצות עבודה, דנו וסקרו מחקרים אתנוגרפים בחינוך וגיבשו קווים ועקרונות מנחים לעבודה המשותפת על המיזם. בשלב הראשון הוקם צוות עבודה ובמפגש המליאה הוחלט על הרעיון המרכזי.  לאחר מכן המשיכו הקבוצות לדון בפרופיל ובצרכים הרלוונטיים והעדכניים של קהל היעד, הצורך להבין אותו כבר בתחילת הדרך, ולהתמקד באיסוף נתונים אמינים אודותיו ובהתאם לבחון מענים יצירתיים. בסוף היום הציגו הקבוצות 11 רעיונות בפאנל מנהלי המחר ELEVATOR PITCH

  • אורט חצור – “חדשים שייכים”-  הצמחת והעצמת מורים חדשים בביה”ס
  • אורט ערד “הקטע שלי” – מורים הופכים תחביבים אישיים לאמצעי לפיתוח תחומי עניין בקרב תלמידים.
  • אורט סינגלובסקי בת”א – “תעודה אחרת” – פיתוח קהילת מורים לומדת לפדגוגיה אחרת.
  • אורט חולון – פיתוח מיומנויות בחט”ב ובחט”ע
  • אורט יהודה עפולה – הגברת תחושת השייכות של המורים באמצעות שיח עם המורים, זיהוי חוזקות ומתן אוטונומיה
  • אורט מרום עכו – “חממה להגשמת חלומות” – התלמידים מגיעים לעסק של עצמם, תוך ניצול המשאבים הקיימים בבית הספר. ביה”ס יעניק להם ליווי עסקי, כלים להאמין בעצמם, יעזור להם לפתח מיומנויות עמידה בפני קהל, שיווק בעולם המחר ועוד.
  • תל נוף – פיתוח מיומנויות המאה ה-21 כהכנה לחיים ולקריירה
  • קרית אומנים ort arts academy – אקדמיה לאומנות ולמדעים. החיבור הבין תחומי ינתן לבחירת התלמידים (לדוגמה חיבור התנך לאומנויות), יתקיים פיילוט בשכבה אחת שעתיים בשבוע, ואחת לחודש יתקיים מפגש עם אומנים.
  • בוים ק. גת – פיתוח הוראה בין תחומית באמצעות חיבורים בין מקצועות גאוגרפיה, תנ”ך ושלח והערכה משולבת
  • אורט יקנעם – “מייקאתון לחכמים” – בהובלת המגמות מנדס”ית, כימיה ביולוגיה ופיסיקה, מידי שנתיים תתווסף מגמה מדעית טכנולוגית נוספת באמצעות שיתופי פעולה בין מגמות המייקאתון.
  • אורט גבעת רם בירושלים – 11 שנות לימוד ובנוסף מכינה, אקדמיה וחיבור קהילה, חברה ויחיד

ביום השני לסמינר עסקו המנהלים בתכנון ובפיתוח ה- MVP(Minimum Viable Product). מוצר בר קימא מינימלי, שמפותח בעלות מינימלית ובזמן קצר, מטרתו לאסוף מידע מאומת מהשטח ולהוכיח התכנות מעשית ועסקית. המנהלים נדרשו לפיתוח יצירתי העונה על שאלות שעלו בתכנון המוצר, בכדי לכוון לאן וכיצד להתקדם הלאה, לשלב פיתוח המודל העסקי ודיוק מאפייניו, לקראת התנעת המיזמים כבר בתחילת שנת הלימודים הבאה.

יואל רוטשילד, סמנכ”ל וראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה שיתף: “11 בתי ספר מנביטי חדשנות סיימו יומיים חווייתיים של סמינר לפיתוח בית הספר של המחר בניר עציון. סמינר מקצועי, באווירה של שיתוף ופירגון, מאורגן היטב, ומניע צוותי הנהלה אל כיוונים חדשים כבר בשנת הלימודים הקרובה. גאווה לרשת אורט ישראל וברכות לבתי הספר על ההשתתפות הפעילה לצוות המכון לחדשנות במפ”ה ולמנהלי האזור אבי אבירם ואיריס הראל על תרומתם להצלחת הסמינר. המסע אל המחר ממשיך. הקהילה הזו תוביל ותנביט את פרחי החדשנות.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *