תכנית מנהיגות 2050 עוסקת בפיתוח והרחבת הידע, בפיתוח מיומנויות המאה ה 21, ובפיתוח מסוגלות ומוטיבציה. החברה הישראלית ניצבת בפני אתגרים רבים. מתוך כך עולה הצורך בהכשרתה של מנהיגות צעירה שיהיו בידיה הכלים להתמודדות עם אתגרים אלו. תכנית מנהיגות 2050 מעניקה לתלמידים כלים להעצמה אישית, למנהיגות וליזמות. תהליך הלמידה משלב בין למידה תאורטית של תחומי הדעת, התנסות, חקר, מפגשים ופעילות התנדבותית. התכנית יוצרת משמעות ותפקידים המתאימים ליכולות התלמידים, מעניקה להם מקום בקבוצה ומאפשרת להם לצמוח, להתקדם ולהוביל במסגרת הקבוצה והעבודה עם הקהילה.
תכנית המנהיגות עוסקת בשינוי וקידום המרחב הבית ספרי, בחיזוק תחושת המסוגלות העצמית של התלמיד, חיזוק השיח החברתי-קהילתי בקרב קהילת בית הספר, פיתוח תלמיד פעיל המעורב בקהילתו, תכנון פעילות במרחב הקהילתי והוצאתה לפועל וטיפוח אקלים חינוכי מיטבי בהובלת תלמידי הכיתה.
כיתת המנהיגות עוסקת בהעצמת התלמידים ופיתוח תחושת מנהיגות, ביסוס וחיזוק מיומנויות בקרב התלמידים- הובלת צוות, כתיבת תכניות עבודה, עמידה מול קהל, מיומנויות הנחיה, שיווק ונראות. התלמידים מתנסים ולומדים בקורס יזמות, ועוסקים בתכנים ערכיים וחברתיים בבית הספר. בית הספר יוצר קבוצת מנהיגות בית ספרית שתוביל תהליכים ותקדם שיח ערכי בין באי בית הספר ואף מחוץ לביה"ס. בית הספר יוצר ממשק בין התכנית למקצועות הלימוד השונים, התלמידים לומדים לימודי העשרה של 4 שעות שבועיות העוסקת בפיתוח מנהיגות תלמידים והתנסות בכלים יזמיים.
התכנית כוללת מפגש שבועי של שעתיים אקדמיות בהובלת מחנך הכיתה וימי שיא מגוונים. ימי השיא כוללים מפגשים עם אנשי שיח, סיורים מגוונים ומימוש והובלת ימי שיא בית ספריים, וכן מפגשים עם פעילים חברתיים ואישים מקהילות שונות ומגזרים שונים בחברה, לצד התנדבות פעילה בישוב ובבית הספר.
ליצירת קשר: נטע פאר, רכזת התכנית באורטוב