היריד הארצי ה- 10 לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה וכנס "גם אני יכול לבנות מוצר" לבעלי צרכים מיוחדים והקהילה, התקיים השנה באופן מקוון במתכונת של כנס מדעי חגיגי.
תלמידי שכבות ו' ו-ט' בבתי הספר בישראל עסקו לאורך השנה בלמידת החקר המדעי ופתרון בעיות בטכנולוגיה, כשמרבית הלמידה נעשתה מרחוק. אולם דווקא עבור המפגש בין חקר מדעי ותהליך פיתרון בעיות בטכנולוגיה קיימת חשיבות גדולה ללמידה מעשית פעילה, הנעשית מחוץ למסכים בטבע ובבית, ומאפשרת לתלמידים לקיים התנסויות מדעיות וטכנולוגיות. בפני צוותי הוראה רבים ניצבו אתגרים במימוש למידת התחום והם נדרשו לרעיונות חדשניים ופריצת גבולות.
בכנס המסורתי לעבודות חקר מדעי ופתרון בעיות בטכנולוגיה, הוצגו השנה תוצרים של עבודות נבחרות של תלמידים, יוזמות מורות ומורים למדעים וטכנולוגיה וכן הופנו שאלות של תלמידות ותלמידים למומחים בתחומי מדע וטכנולוגיה. קדמו להם כנסים מחוזיים בו הציגו תלמידי ותלמידות אורט.


תלמידי החטיבה לחדשנות וליזמות אורט יקנעם, בליווי המורה חן פרדוביץ, הציגו הציגו בכנס עבודת חקר בנושא "השפעת החומצה על זרעי עגבניות". תהליך החקר כלל השערת השערות, ביצוע עבודת החקר והכנת מצגת מסכמת המתבססת על הניסוי. במהלך עבודתם התלמידים הציגו את ערכי בית הספר: למידת חקר, יזמות, סקרנות, למידה עצמאית ולמידה בקבוצות.
תלמידת אורט אמירים בית שאן, עופרי צדקה, חקרה בליווי המורה גלית אורן, את נושא: הזכרים והנקבות בחקר צופיות. עבודת החקר המושקעת שלה הוצגה בכנס המחוזי לחדשנות ויזמות מדעית.
