יום המילה הטובה הוא קמפיין לאומי אותו מובילים תלמידי רשת אורט ישראל ברחבי הארץ להעלאת הצורך בשינוי תרבות השיח בחברה הישראלית לסדר היום הציבורי. בשנת 2019 הושקה היוזמה וסחפה אחריה ארגונים, חברות, ראשי ערים ואזרחים מן השורה, עוררה הדים בתקשורת ובשיח הציבורי והפכה למסורת.
השנה, זו השנה החמישית בה 100,000 תלמידי אורט ישראל, מורים, מנהלי בתי ספר וצוותי הוראה יצאו להפיץ את המסר החשוב, בתאריך 2.2.2022 בעשרות אירועים שיזמו ותיכננו בתשומת לב, בצל נגיף הקורונה. הקמפיין המעודד שיח מכבד, חיובי ואוהד בין כל גווניה של החברה הישראלית, מהווה הזדמנות מופלאה להעצים ולהוקיר, ליצור חיבורים, להיות יצירתיים ובעיקר לקדם תהליכי אקלים חינוכיים המיטיבים עם קהילת בית הספר כולה. בשנתיים האחרונות, נוכח אתגרי המגיפה, הבדידות והריחוק החברתי, נדמה שכולם זקוקים למילה טובה יותר מאי פעם.
צביקה פלג, מנכ”ל הרשת: “יום המילה הטובה זוכה מדי שנה להצלחה רבה משום חשיבותו והרלוונטיות שלו להוות אמירה אחרת מול ביטויים של שיסוע ופילוג חברתי במרחבים השונים, המרחב הפיזי והמרחבים הדיגיטליים. בייחוד לאור מגיפת הקורונה המדגישה את הצורך בסולידאריות חברתית ו”מילה טובה” יותר מאי פעם, אנו מאמינים כי קיים בקרב הציבור צורך של ממש לפעול באופן יזום ומשמעותי למען השיח המכבד והסולידריות החברתית ועל כן רשת אורט מובילה את המיזם”.
על רקע זאת התקבלה החלטה בהנהגת הרשת להפוך את המיזם למיזם שנתי ולפרוס את הפעילויות הקשורות בו לאורך השנה. מנהלי בתי הספר ברשת אורט, צוותי החינוך, תלמידים ומשפחותיהם התגייסו לאינספור פעולות ויוזמות, בינהן הפקת קליפים מרגשים, הפקת סרטוני הסברה, פעולות הסברה, הפצת מסרים בקהילה, תרומה ומחוות לשורדי שואה, צוותים רפואיים, צוותי חירום והצלה, החתמת ראשי ערים ואישי ציבור על האמנה לשיח מכבד ועוד.
מידי שנה סוחפת אחריה היוזמה קהל רב וידוענים רבים ברחבי הארץ נרתמו לפני ובמהלך היום להפצת המסר החשוב למען שיח מכבד וסובלני בחברה הישראלית, ובין אדם לחברו.
צוות אורטוב יזם השנה פנייה לחברות וארגונים להצטרף, כמידי שנה, למיזם ולציין את היום בפעילות ייחודית לקידום שיח מכבד גם במגזר העסקי והציבורי: “אנו מאמינים כי תוכלו להתחבר לנושא ובכך לקדם את רווחת העובדים ולהעצים אותם באמצעות פעילויות טקסיות, הקשורות למילים טובות ומוקירות. ההון האנושי בארגון הוא משאב יקר ערך, היחסים בין המעסיקים לעובדים, היחסים של העובדים בינם לבין עצמם, יצירת תחושת השייכות שלהם לארגון, ישפיעו רבות על רווחתם ועל שביעות רצונם ממקום העבודה”.
בבתי הספר של הרשת כבר נערכים ליום. תלמידים בבתי הספר של רשת אורט מכל הארץ ומכל המגזרים, הוזמנו להפיק סרטונים קצרים בעלי מסרים רלוונטיים לשיח מכבד, הוקרת והכרת הטוב בין קהילת בית הספר בכלל ובין אדם לאדם בפרט, בהתאם למפרט שפרסם צוות אורטוב. עשרות סרטונים קצרים הופקו בשבועות האחרונים ע”י תלמידי אורט ברחבי הארץ ובימים אלו בחרה ועדת השיפוט את עשרת הסרטונים שיעלו לגמר התחרות והציבור הוזמן להצביע ולהשפיע. בהמשך תתקיים גם תחרות שירים ברוח היום אותם יכתבו, ילחינו ויבצעו התלמידים. בשנה שעברה 25 שירים אורטיים הוגשו לתחרות השירים של יום המילה הטובה, מתוכם נבחרו שלושת הלהיטים שכולם פרי יצירתם של תלמידים וצוותי חינוך ברשת אורט. במקום הראשון, זכה אז, השיר: שדה המילה של תלמידי אורט אפרידר רונסון באשקלון.