לפני כשנתיים(תשפ”ג) הושקה תכנית ORT Israel Future Ready – תכנית החדשנות לבתי הספר של רשת אורט ישראל בהובלת המנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת אורט ישראל שמפתח ומוביל את התוכנית בשיתוף בתי הספר ומינהלים נוספים ברשת. מטרת התכנית לבסס תהליך עבודה עבור בתי ספר מבקשים להמציא את עצמם מחדש כמוסד משמעותי, רלבנטי ומותאם לעולם האמיתי, תוך בניית אקוסיסטם, שילוב למידה דיגיטלית מתקדמת, יזמות וחדשנות ויישום שלהם בתהליכי הלמידה בבית ספר, לרבות הסמכות מקצועיות ושימוש בכלים טכנולוגים מתקדמים.
נושא הלמידה הרשתית הוגדר כאחת מהתימות המרכזיות של התכנית כבר בשנת הפעילות הראשונה שלו. זאת מתוך הרעיון שהשייכות לרשת יכולה להוות יתרון בהטמעת תרבות של הוראה ולמידה שיתופיים, כמודל לעבודה שיתופית- מיומנות נדרשת בעולם התעסוקה ובנוסף ליצור מענה לשיבוש השגרה בשני אירועים מערערי מציאות (מגפת קורונה ובהמשך מלחמת 7.10) על ידי הזדמנות להתנסות בשיטות למידה חדשניות.
על פי הגדרת התכנית, “למידה רשתית” הינה קורס שנערך באופן מקוון עבור קבוצות תלמידים שאינן אורגניות מבתי ספר שונים. הרציונל מאחורי הפעילות היה לתת מענה למחסור במורים באמצעות מרצים חיצוניים בתכנים מגוונים; לייצר דרך התמודדות עם בעיית הבדידות העדר המוטיבציה ואי הוודאות על ידי למידה סדירה עם חברים מבתי ספר אחרים של תכנים מתוך עניין ובחירה.
בשנת הפעילות הראשונה נערכו 2 קורסי למידה רשתית בהיקפים מצומצמים (פחות מ-25 תלמידים מ-7 בתי ספר) בנושאים אנגלית ופיזיקה. המסקנות המרכזיות של הפיילוט המוקדם הן שעל מנת שהלמידה תהיה משמעותית יש חשיבות קריטית לתנאים הלוגיסטיים – ציוד הולם, סביבה שקטה ופניות ללמידה.


בשנה שאחרי התרחב הפיילוט ומספר בתי הספר שהצטרפו גדל. אל הסבב הראשון בלמידה רשתית נרשמו 11 בתי ספר של השנה השנייה בתכנית FR (מתוך 15), והוא כלל סדרת מפגשים בהם חברי הצוות מבתי הספר שליוו את הפעילות (להלן “מנטורים”) למדו על עקרונות הלמידה הרשתית וקיבלו כלים לניטור המיטבי של פעילות התלמידים. הלמידה אותה הובילה חברת ביטא כללה קורסים בנושאים שונים: איך להפוך תחביב לעסק? יזמים ופורצי דרך; ניהול מוצר ותקשורת ומשא ומתן. בהמשך נוספו קורסים נוספים כמו: חינוך פיננסי, רפואה, חלל, CANVA.
