עולים שלב- פתיחת שנה ב’ בתכנית ORT FUTURE READY – יצירת אקלים ארגוני של חדשנות

מפגש פתיחת השנה השניה בתכנית Future Ready של 15 בתי הספר של רשת אורט ישראל, שנבחרו למחזור הראשון, התקיים לאחרונה באופן וואלי בקיסריה, בהשתתפות מנהלי בתי הספר בתכנית, הפיוצ’ריסטים, צוות התכנית במנהל למחקר ופיתוח והכשרה ברשת אורט ישראל וכן שותפיו הטבעיים של התהליך לקידום אקו סיסטם לחדשנות חינוכית ברשת אורט ישראל, במנהל לחינוך ותפעול ברשת.

במהלך השנה הראשונה לתכנית עברו בתי הספר שהשתתפו בתכנית, מסע חינוכי מרתק בו הצוותים החינוכיים בבתי הספר, הוכשרו, התנסו וחוללו חדשנות חינוכית הלכה למעשה ששיאה בגיבוש תכניות חדשנות לבתי הספר לשנת הלימודים תשפ”ד. את התוצרים והתכניות שפותחו הציגו צוותי התכנית בפני משתתפי המפגש, שיחד יצרו את תמונת השינוי המתגבש בשטח: שיפור כושר התעסוקה ע”י הטמעת הסמכות בינ”ל בתהליכי הלמידה היומיומיים של תלמידי בתי הספר (מיקרוסופט, IBM, גוגל); שיפור כישורי למידה ע”י יצירת אקוסיסטם נלהב ומוטיבציוני; ואפילו התחלה של למידה רשתית.

את הכנס פתחה תימורה שירי, סמנכ”ל וראש מנהל חינוך ותפעול בדברי ברכה: “שיתוף הפעולה ברשת בנוגע לתכנית מחמם את הלב ומגביר את האפקטיביות של התכנית”.

שרון גרינברג, ראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה באורט וגלית גולדברג, ראשת המכון לחדשנות במנהל למחקר ופיתוח והכשרה, הציגו את יעדי השנה הבאה. בשנת הלימודים הבאה יעשה שימוש בבניית תכנית עבודה מבוססת קאנבאן, שהפכה בשנים האחרונות לאחד מכלי הניהול הבולטים בעולם ההיטק. מקורה של הקנאבאן במתודולוגית פיתוח תוכנה, רזה במיוחד, לשיפור מתמשך של תהליך ניהול מלאים בחברות, המבטיח שהמלאי יהיה בדיוק בגודל ההכרחי, כדי להבטיח ארגון בריא, צומח, ריווחי ולא מסורבל. טכניקה זו זלגה ושולבה במתודולוגיות של ניהול חדשנות בארגונים, בו נדרשים לבצע תהליכי מיפוי מקדמיים לפני תחילת תהליכי החדשנות. תהליכי מיפוי אלה מהווים תשתית וצריכים לכלול גם התייחסות לשלב הארגוני שבו מצוי הארגון ביחס להיבטים של שיווק, מיזמים והרגלים חדשים, התנעה והנעה.

אריאל פליגר, ששימש כסמנכ”ל חדשנות, מוצר וטכנולוגיות בחברות הזנק רבות, העביר למשתתפים סדנה בנושא יצירת אקלים ארגוני ותשתיות תומכות חדשנות ויצירתיות בארגונים. הסדנה עסקה בהבנה ויכולת הטמעה של תשתיות חדשנות ארגונית; בדרכים לעודד ביטויי יצירתיות אצל עובדים בעלי סגנונות אישיותיים שונים וביכולת לנהל ולבצע בקרה של פרויקטי חדשנות באופן שיקטין סיכונים מחד אך יעודד לקיחת יוזמה והתנהגות מקורות מאידך. בעולם בו חדשנות הפכה לערך מרכזי לפעילות הארגון, מנהלים נדרשים ליכולות והתנהגויות חדשות על מנת להוות מודל לחיקוי ולקדם התנהגות יצירתית ופעפוע חדשנות על ידי עובדיהם. סדנת החדשנות והחשיבה היצירתית למנהלים באה לתת בידי המנהלים כלים לקידום חדשנות בארגון ויכולות למנהיגות יצירתית”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *