מנכ”ל אורט, צבי פלג, בליווי מטה הרשת ובכירים נוספים הגיעו לביקור בשני בתי ספר של רשת אורט בעמק יזרעאל – קריית החינוך אורט בן גוריון למדעים ואומנויות בעפולה ואורט רוגוזין מגדל העמק. לביקור התלוו ראשי הערים: ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ וראש עיריית מגדל העמק ובכירים מהנהגות שתי הערים.
המפגש נפתח בעפולה, שם הגיעה הפמליה לביקור באורט בן גוריון. מנהלת ביה”ס, איריס קרל, הציגה את הערך הייחודי והמוביל בעשיה החינוכית בביה”ס “לכל אחד יש דרך משלו” ואת החזון שעומד מאחוריו: “אנו רואים בבית הספר בית חינוך איכותי, שיוביל את תלמידיו בדרכם ובצמיחתם להיות אזרחים נאמנים לערכי הדמוקרטיה, הסובלנות והנתינה. בוגרי בית הספר יתאפיינו במצוינות אקדמית מקצועית, בחשיבה עצמאית, שמעיזים לחלום ופועלים להגשמתו, תוך ראיית טובת החברה. המדעים והאומנויות יהוו תשתית לפיתוח שפה רב תחומית מעשירה, ובסיס לעשייה חינוכית המאפשרת הצטיינות אישית וחברתית, המותאמת לכישוריו ושאיפותיו של כל תלמיד ותלמידה. ביה”ס שואף לפתח את ההון האנושי, יוביל לקידומו של כל פרט, למימושו העצמי ולעיצוב מנהיגותו.”
תלמידים ואנשי צוות הוזמנו להציג את הדרך האישית שלהם, אותה הם מפלסים במרחבי ביה”ס וזוכים לעידוד ומעטפת בהיבט רגשי; ערכי חברתי ופדגוגי. ביה”ס נשען על 3 מסלולי הדרך הללו כשהיעדים המובילים הם: להכין תלמידים להשתלבות מיטבית בחייהם כבוגרים וחיים משמעותיים ולאפשר לתלמידים מימוש עצמי. זאת באמצעות שותפויות וליווי של גורמים שונים בעיר וברשת אורט ליצירת Ecosystem: “אנחנו מכוונים ליצירת מערכת בעלת מרחב פיזי, בה מגוון גופים מקיימים תהליכים בינם לבין עצמם ועם סביבתם לאורך הדרך שאנו צועדים בה”. ואכן ביה”ס הציג בפני המשלחת טעימה מעשייה חינוכית מגוונת וחדשנית שהוא מפעיל בשיתוף המנהל למחקר ופיתוח ברשת כמו תכניות Future Ready ,iSTEAM, חינוך פיננסי, הכנה לחיים, רובוטיקה ובשיתוף אורטוב כמו שומרי המסך, מחוברים ועוד. זאת לצד רשימת השגים מרשימה בתחום הלימודי והערכי חברתי.
תלמידים ואנשי צוות הוזמנו להציג את הדרך האישית שלהם, אותה הם מפלסים במרחבי ביה”ס וזוכים לעידוד ומעטפת בהיבט רגשי; ערכי חברתי ופדגוגי. ביה”ס נשען על 3 מסלולי הדרך הללו כשהיעדים המובילים הם: להכין תלמידים להשתלבות מיטבית בחייהם כבוגרים וחיים משמעותיים ולאפשר לתלמידים מימוש עצמי. זאת באמצעות שותפויות וליווי של גורמים שונים בעיר וברשת אורט ליצירת Ecosystem: “אנחנו מכוונים ליצירת מערכת בעלת מרחב פיזי, בה מגוון גופים מקיימים תהליכים בינם לבין עצמם ועם סביבתם לאורך הדרך שאנו צועדים בה”.
קרל אף הציגה את דרכה האישית כמנהלת ועשתה זאת בשיתוף מנהיגות ביה”ס. “חשוב לי כמנהלת להעמיק את הזהות והשייכות של תלמידנו לביה”ס ולעיר ולבנות יחד תחושת גאוות יחידה. לעצב עתיד ללמידה, להצית מחדש את הפליאה, היכולת לעבוד יחד, לצאת להרפתקה אינטלקטואלית המונעת ע”י יצר הסקרנות העצמי של כל מורה וכל תלמיד או תלמידה.”
בהמשך היום הגיע מנכ”ל אורט, צבי פלג, מלווה בחברי הנהלת הרשת, נציגי הנהלת העיר וראש העיר מגדל העמק, אליהו ברדה, לביקור באורט ע”ש רוגוזין בעיר, ביקור שנפתח בטקס חנוכת בנין ברלוביץ לחדשנות ויזמות בביה”ס. הקמת מרכז החדשנות הינו חלק ממהלך להפיכת ביה”ס כמוביל יזמות וחדשנות מדעית טכנולוגית ביישוב ובאזור כולו. מרלין תבדל”א וברי ז”ל ברלוביץ’, זוג נדבנים יהודים מארה”ב, ניהלו במהלך עשרות השנים האחרונות, מפעל תרומה ותמיכה משמעותי בחינוך ילדי ישראל. למעשה מדובר באחת ממשפחות התורמים הגדולים למערכת החינוך הישראלית ולרשת אורט ישראל בפרט. אמונתם בצורך בחיזוק חוסנה הלאומי של ישראל, ע”י השקעה בדור העתיד וחיבור לחזונה של רשת אורט ישראל לאמונה זו בעשייתה חינוכית, היוו את הבסיס לקשר חם בין רשת אורט ישראל למשפחה. בזכות תרומתם נבנו עשרות מבנים ומרחבי למידה מתקדמים, מרכזי חדשנות, מעבדות מתקדמות, חדרי מחשב וחדרי מורים. נרכש ציוד טכנולוגי והופעלו עשרות מיזמים ותוכניות למען תלמידי ותלמידות הרשת, ביניהם גם תלמידי אורט רוגוזין ולמען אלפים מבוגרי הרשת שבזכות השקעה זו סיימו לימודיהם והשתלבו בהצלחה בתעשית ההייטק ובשוק העבודה. ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, ניצל את הבמה להודות לפלג על שיתוף הפעולה וההשקעה הרבה אותם הוביל לאורך השנים למען קידום ילדי העיר.
את התמונה החינוכית בביה”ס, כמו גם את החזון המנחה, הציג מנהל ביה”ס, דוד גריסרו ברוח “חזון המגדלים”- “ייחודיות ביה”ס בעשייה הפדגוגית, החינוכית והערכית מתבטאת בתכניות איכותיות פדגוגיות כמו: יהלו”ם בהיסטוריה, פיילוט בשיתוף אגף מו”פ של הוראה והערכה משולבי AI, תכנית iSTEAM בשיתוף המנהל למחקר ופיתוח והכשרה של אורט ותחרות FIRST בליווי ותמיכת חיל הטנ”א, לצד פעילות בתכניות אורטוב השונות כמו: פרי גנך, שומרי מסך, כיתת הותיקים, חמניות ועוד.
בהמשך התקיים הסיור במרחבי בתי הספר, תוך הצצה למגדלים השונים: מגדלי החדשנות, המיומנויות, המיתוג, הערכים, המשאב האנושי, והיזמות, הפרוסים במרחבי ומעבדות בית הספר. הם נפגשו עם תלמידי התכניות, עם כיתת הותיקים ועם הצוות החינוכי.
בהמשך התקיים הסיור במרחבי בתי הספר, תוך הצצה למגדלים השונים: מגדלי החדשנות, המיומנויות, המיתוג, הערכים, המשאב האנושי, והיזמות, הפרוסים במרחבי ומעבדות בית הספר. הם נפגשו עם תלמידי התכניות, עם כיתת הותיקים ועם הצוות החינוכי.