קופירייט – תחרות הקמפיינים של שומרי המסך שיצאה לדרך לפני כחודשיים, עסקה השנה בנושא “גולשים נבון בחודשי הקיץ”. 11 קבוצות עלו אל גמר התחרות שהתקיים השבוע במשרדי גוגל, בהשתתפות 100 פעילים ורכזים, שם הוכרזו הזוכים, לאחר חודשים של עשייה משמעותית, חקירה, ביצוע סקרים, יצירת שיתופי פעולה וחיבורים, ביצוע פיילוט, עיצוב פליירים, שלטי חוצות, פוסטרים וצילום סרטונים במסע פיתוח הקמפיין.
את הקמפיינים הציגו התלמידים בפני חברי ועדת השיפוט שמנתה 8 בעלי תפקידים ממגוון ארגונים: ליאת גלזר– מנהלת קשרי ממשל ומדיניות ציבורית google ישראל; ד”ר נאוה כהן אביגדור– ראשת האגף האזרחי במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת-105 המשרד לביטחון לאומי; פנינה גלס– מנהלת מחלקת מצויינות ומנהלת אזור אורט ישראל; מיכל ניימן- Product marketing manager google; סיוון כץ איילון– מנהלת מחלקת סושיאל מדיה במשרד תקשורת ואסטרטגיה בן חורין אלכסנדרוביץ’; הילי קדוש– בוגרת תכנית שומרי המסך 2018, ראש מדור השיווק אגודת הסטודנטים מכללת תל חי; לירון קמרלקר– בוגר תכנית שומרי המסך 2018, מפיק עמותת הרבעון הרביעי. בנוסף ניתנה לציבור הרחב הזדמנות להצביע ולהשפיע על תוצאות תחרות הקמפיינים.
פרס מיוחד לפרויקט אמיץ הוענק לאורט אלפארוק כסייפה על קמפיין הטרדה זו הטרדה – להעלאת המודעות בקרב ההורים בחברה הערבית בנגב לנושא סכנות הרשת.
במקום הראשון
זכו שומרי המסך מאורט אורן עפולה עם הקמפיין שים_לב_שקוף_לפנייך#
נושא הקמפיין נולד בעקבות סיפורים של תלמידים, שחוו תחושות של חוסר שייכות בקרב קבוצת השווים שלהם במהלך חייהם ואף הרגישו שקופים. שובל סירא, מחנכת כיתה באורט אורן עפולה: “באמצעות הקמפיין נעלה את המודעות בקרב בני הנוער, נעורר את החשיבה, האכפתיות והאמפתיה של בני נוער לחבריהם בכיתה ובשכבה. מטרת הקמפיין לגרום לתלמידים השקופים להרגיש תחושת שייכות לקבוצת השווים שלהם”.
במקום השני
זכו שומרי המסך מאורט במעלה טבריה עם הקמפיין אל תתנו לילדים שלכם להישאר לבד ברשת
במקום השלישי
זכו שומרי המסך מאורט מגשימים נהריה עם הקמפיין מילים הן כלי, השתמשו בהן בחוכמה
במשותף עם שומרי המסך מאורט פסגות בית שאן עם הקמפיין מילים פוגעות אף פעם לא עוזבות
הקמפיינים הם תוצרי תהליך למידה ויצירה שחוו משתתפי התכנית בבתי הספר. במהלך השנה התקיימו בהובלת צוות אורטוב מספר מפגשים בהם הוזמנו התלמידים להכין סרטוני פרסומת וכן להציג את הקמפיינים שפיתחו. 11 קבוצות כאמור, נבחרו לשלב הגמר, להציג את הקמפיינים שלהם בפני 8 חברי ועדת השיפוט.