לפני כשנה וחצי, הציג שרון גרינברג, ראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה ברשת, בפני הנהגת הרשת והצוותים המקצועיים את ORT Israel Future Ready – תכנית חדשנות אסטרטגית לבתי הספר של רשת אורט ישראל, שמבקשים להמציא את עצמם מחדש כמוסד משמעותי, רלבנטי ומותאם לעולם האמיתי. שבועות מספר אחרי, בהובלת המכון לחדשנות במנהל למו”פ ולהכשרה של אורט, הושקה התכנית. צוות המכון בניהולה של גלית גולדברגר, שקד על פיתוח והשקת תפקיד חדש בבית הספר – פיוצ׳ריסט, שבתמיכה, הובלה וליווי של הצוות המקצועי במפ”ה, החל בתהליך בניית אקוסיסטם, שילוב למידה דיגיטלית מתקדמת, יזמות וחדשנות ויישום שלהם בתהליכי הלמידה וכן הכשרת הפיוצ’ריסטים. 16 בתי ספר נבחרו לפיילוט השנה הראשונה, שדיווחו על שינוי מיידי: שיפור כושר התעסוקה ע”י הטמעת הסמכות בינ”ל בתהליכי הלמידה היומיומיים של תלמידי בתי הספר (מיקרוסופט, IBM, גוגל); שיפור כישורי למידה ע”י יצירת אקוסיסטם נלהב ומוטיבציוני; ואפילו התחלה של למידה רשתית.
השנה, נתפתח המחזור השני של הכשרת הפיוצ’ריסטים, בהובלתה של מיכל שולמן, מצוות המכון לחדשנות, בו נבחרו לאחר מיונים לקחת חלק 10 מורים מובילים ויוצאי דופן. תפקידם יהיה להוביל חדשנות ופדגוגיה מיטבית בבתי הספר של הרשת, כחלק מקהילה חדשנית, יוקרתית, ומובילה. המטרה היא כי בעידן כה מורכב מבחינת השינויים הטכנולוגיים וכניסתה של הבינה המלאכותית למרחב החינוכי, יתפקד כל בית ספר בתכנית כמרכז חדשנות המשכן בתוכו גרעין יזמי של סטארט אפ ויחד עם יתר בתי הספר ומרכזי החדשנות ברשת ינהל בשיגרה קשרים מפרים וחולקי ידע וניסיון שיתופי – רשת של נוירונים.
את המפגש חתמה גלית גולדברגר, מנהלת מכון החדשנות ברשת אורט, הציגה את תכנית העבודה לשנת ההכשרה הראשונה של הפיוצ’ריסטים וברכה בהתרגשות: “היום הזה הוא חגיגה של חדשנות, עדות למחויבות שלנו לנווט בנוף החינוכי ולהפוך אותו לא רק לרלוונטי אלא גם לחדשני ומותאם לתלמידים המדהימים שלנו. אז ממשיכים ומגבירים… לעבוד ביחד, ללמוד, לצמוח, לחדש ולעורר שינוי בעולם החינוך!”