מפגש מנהלי בתי ספר בתכנית ORT Future Ready התקיים לאחרונה במלון דניאל בהרצליה. בשנה האחרונה הפיח המנהל למחקר ופיתוח והכשרה של אורט, בהובלתו של שרון גרינברג, ראש המנהל וגלית גולדברגר, ראשת המכון לחדשנות, רוח חדשה בבתי הספר של הרשת עם תכנית ORT Israel Future Ready – תכנית החדשנות לבתי הספר של רשת אורט ישראל שמבקשים להמציא את עצמם מחדש כמוסד משמעותי, רלבנטי ומותאם לעולם האמיתי.
16 בתי ספר נבחרו לפיילוט השנה הראשונה, בהם כבר מורגשים שינויים מיידיים: שיפור כושר התעסוקה ע”י הטמעת הסמכות בינ”ל בתהליכי הלמידה היומיומיים של תלמידי בתי הספר (מיקרוסופט, IBM, גוגל); שיפור כישורי למידה ע”י יצירת אקוסיסטם נלהב ומוטיבציוני; וכן התחלה של למידה רשתית. כל בית ספר עיצב את דרכו הייחודית להובלת התכנית וביסס מודל מותאם לאופיו של בית הספר וצרכיו הייחודיים.
תפקיד חדש הושק בבית הספר – פיוצ׳ריסט, שבתמיכה, הובלה וליווי של הצוות המקצועי במכון לחדשנות במנהל למו”פ ולהכשרה של אורט, החל תהליך בניית אקוסיסטם, שילוב למידה דיגיטלית מתקדמת, יזמות וחדשנות ויישום בתהליכי הלמידה.
לאחרונה לקראת סיומה של שנת הפיילוט הראשונה, הוזמנו מנהלי בתי הספר והפיוצ’ריסטים, ליום שיא בנושא מיומנויות הצגת מסרים – התהליכים והמודלים שגיבשו בתי הספר במהלך השנה, לכדי מצגת שתסייע בהתקדמות תכנית העבודה בשלבים הבאים. מפגש עושים מזה סיפור עסק בעקרונות הרכבת סיפור נכון.
את המפגש פתח שרון גרינברג, ראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה ברשת אורט ישראל: “המהפכה שאנו נמצאים בעיצומה כבר כאן ודורשת מאיתנו התנסות בכלים חדשים המייצגים תמורה היסטורית. עלינו להבין לאיזה עולם יש להתכונן, לבחון את המיומנויות והכשירויות הנדרשות מבוגרי העתיד ובעזרת חינוך לעצב עתיד רצוי”. בהמשך הציג טעימה מכלי AI ומהאימפקט המיידי והפוטנציאלי שהם מביאים עימם.
ד”ר נועם פיינהולץ, דוקטור לתקשורת, חוקר ומרצה לתקשורת, רטוריקה ופודקאסטים ומומחה בסטוריטלינג, פרזנטציה והופעה בפני קהל בעולם העסקי ובקהילת ההייטק הישראלית, הוזמן להעביר סדנת סטוריטלינג למשתתפים. פיינהולץ העלה סוגיות ושאלות חשובות כמו: איך לספר את אותו הסיפור לקהלים משתנים? איך לגרום לנתונים ודאטה לרתק את הקהל? איך מציגים פרויקט באופן שרותם את הקהל? איך גורמים להופעה שלנו לשרת את המסר? ומהי העברת מסרים יעילה? ההרצאה לוותה בדוגמאות מעולמות תוכן שונים שהדגימו כיצד ניתן להפוך מסרים לחדים ומדויקים. בסדנה התנסו המשתתפים במיקוד מטרה תקשורתית, פתיחות חזקות, דאטה סטוריטלינג, אפיון קהל ודלתות כניסה לסיפור, כלים להופעה פנים אל פנים וברשת.
המפגש הסתיים בדיאלוג שאלות ותשובות של בתי הספר מול צוות התכנית.