ביקור מנכ”ל אורט והנהגת הרשת באורט פסגות ובאורט אמירים בבית שאן

מנכ”ל רשת אורט ישראל, צבי פלג; יו”ר דירקטוריון הרשת, מיקי בר; וחברי מטה הרשת, ביקרו לאחרונה בבתי הספר של הרשת בבית שאן. אל הביקור התלווה מנהל אגף החינוך בעיר, מירו דיין. הביקור נפתח  באורט אמירים בית שאן בהתכנסות שהתקיימה במבואת בית הספר בסימן סיפורו של מקום – מילדות להורות. התהליך החינוכי בבית הספר פועל בשלושה ערוצים במקביל: ציר טכנולוגי פדגוגי, ציר ערכי וציר ריגשי בכדי לייצר מסע התבגרות חינוכי מיטבי במעבר מילדות לחיים בוגרים. הדרך טומנת בחובה את האתגר: העמקת הזהות והשייכות של התלמידים לעיר ויצירת תחושת גאוות יחידה. הגישה החינוכית בביה”ס פועלת עפ”י מודל מנדלה אישית כמטאפורה להתפתחות אישית.

חלקו השני של הביקור התמקד בהצלחות ותוצאות בסימן סיפורו של מקום = סיפור הצלחה. תלמידי ביה”ס הציגו פרויקטים ומיזמים המשלבים חדשנות, יצירתיות ויזמות בתוכנית הלימודים. בביה”ס לומדים 573 תלמידים במגוון מסלולים טכנולוגיים ורב תחומיים ומושם דגש על שילוב הקניית מיומנויות: מצוינות, לומד עצמאי, עבודת צוות ופיתרון בעיות. התלמידים לוקחים חלק בתכניות כמו: הכנה לחיים, iSTEAM, מיטביות וראיה הוליסטית ופדגוגיה אחרת. הצוות החינוכי משקיע רבות בחיזוק שותפויות עם הקהילה המקומית, האקדמיה, תעשיית ההיטק ותעשיות נוספות, צה”ל, המגזר השלישי ועוד לטובת יצירת אקוסיסטם בית ספרי.

מנהלת ביה”ס, מירב אלבז, הציגה בפני האורחים את חזון ביה”ס: “בית הספר אורט אמירים משמש מרחב של דעת, סקרנות והנעה. המטפח ומחנך בוגר לכבוד האדם, למעורבות ונתינה. בית הספר מעודד מצוינות אישית וחברתית, לאהבת המולדת ולטיפוח הזהות היהודית – ישראלית. במציאות המשתנה בית הספר מטמיע חדשנות, יצירתיות וטכנולוגיה ומטפח יזמות, מקוריות ומנהיגות תוך שמירה מתמדת על ערכי הדמוקרטיה”. מנכ”ל אורט ישראל, צבי פלג, נפגש עם הצוות החינוכי, לשיח בגובה העיניים על האתגרים ועל הסיטואציות השלובות בשיגרת המשימה החינוכית שלהם.

בהמשך היום הגיע המנכ”ל לביקור בתיכון הדתי אורט פסגות בית שאן. הביקור שם עמד בסימן ציטוט אמירתו הידועה של הרב משה צבי נריה: “גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים אותם למציאות”. אורי דויטש, מנהל ביה”ס בו פועלים מסלולי מצויינות, ומגוון מסלולים ומגמות בתהליכי למידה חדשניים, סיפר על החזון הבית ספרי: “אנחנו רואים בבית הספר בית חינוך קהילתי, השואף לאיכות, למצויינות ולשיפור מתמיד הן בתחום החינוכי-ערכי והן בתחום הלימודי. שואף לתת מענה לכל תלמיד על פי צרכיו, פתוח לבחון וליישם רעיונות חדשים בעולם משתנה ומשקיע בגיבוש צוותי מורים ועובדים הפועלים במסירות ובמקצועיות”.

בבית הספר ניתן דגש על יצירת מענה אישי לכל – בית הספר שואף להעניק מענה לימודי, חינוכי וחברתי מגוון לכלל בית הספר תוך שימת דגש על יחס אישי ושווה; אקלים של צמיחה – בית הספר יטפח אקלים חינוכי המעודד צמיחה, העצמה ומיצוי הפוטנציאל של התלמידים ושל הצוות החינוכי. כמ כן, יעצים בית הספר מחויבות הדדית ותחושת מוגנות בין כל באיו; טיפוח חינוך ערכי – חברתי וטיפוח מודעות ואחריות סביבתית – בית הספר יטפח את ערכי החינוך המסורתי ויקדם ערכי מנהיגות, אחריות חברתית וכבוד הדדי תוך הדגשת מחויבות לערכי היהדות, כמו כן, יפתח ויקדם התנסות חברתית ומעורבות קהילתית וישאף להנחיל את ערכי המדינה כמדינה דמוקרטית יהודית ומחויבות למצוינות ולפיתוח דרכי הוראה ולמידה איכותיים ומשמעותיים – בית הספר ייצור ויטפח סביבה לימודית מתקדמת, איכותית ומותאמת לזמן. כמו כן, יעודד תרבות של מצוינות בהוראה, בלמידה ובחינוך, תוך עידוד של יצירתיות וביטוי עצמי.

האורחים הוזמנו לפגוש את תלמידי תכנית המצוינות בביה”ס, וסיירו בין תחנות בהן הודגמו ע”י תלמידים פרויקטים של למידה רב תחומית וטכנולוגית, אותם הם מובילים, באמצעות מעגלי. בהמשך שמעו על העשייה הערכית בביה”ס ועל התכנית להעצמה אישית הפועלת בו. את הביקור חתם מנכ”ל הרשת בשיח פתוח עם הצוות החינוכי וכן בפאנל בנושא אתגרים וחלומות של המנהיגות החינוכית, בביה”ס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *