תלמידי כיתה י’ באורט רבין גן יבנה הפיקו בשיתוף סופרים בני הקהילה המקומית ספר חגיגי לציון 27 שנים להיווסדו של בית הספר. האסופה מתעדת מבט פנורמי על החיים בבית הספר דרך 27 יצירות אישיות המתארות את חוויית ביה”ס מנקודת מבטם של מורים, הורים, בוגרים, בעלי תפקידים ותלמידים.
המורה היוזמת, שרונית חיים, ותלמידיה מזמינים את הקוראים בסיפור צמיחתו של בית הספר דרך נקודות מבטם של כל הבאים בשעריו, מתוך שמחה ורצון לשתף ולפתוח אותו בפני הקוראים ואף להשיב על השאלה מדוע הוא כל כך מיוחד בעיניהם.
אל תהליך כתיבת הספר, שבו מתבוננים התלמידים בעצמם וחוקרים את השפעת הסביבה עליהם, הצטרפו עשרה סופרים מהקהילה. במהלך המפגשים הפך ביה”ס לזירה ספרותית שופעת זיכרונות, חוויות ותובנות- כאלה שאפשר למצוא רק בו. אנשי המילה הכתובה עזרו לתלמידים להגיע לגילוי עצמי: לכתוב, למצוא את הטון והמבנה הנכונים, ערכו, שייפו ושיפרו את הטקסט, הפכו את חומרי הגלם ליצירה אישית.
במהלך העבודה המשותפת נוצרה שותפות בין התלמידים והסופרים, מה שהפך את הספר מעבר להיותו תיעוד של עשיה חינוכית, לתזכורת יפה ומרגשת של שילוב כוחות בין בית הספר והקהילה, ביטוי לאוצרות החינוך וההון האנושי של קהילת גן יבנה.
מנהלת בית הספר, דלית כהן: “המקראה משקפת הוראה ייעודית תוך התאמת הלמידה באופן אישי לתלמידי הכיתה, על פי צרכיהם במדדים של תוכן, תוצר, נטיית הלומד, וסביבת למידה פרסונלית והרפתקנית. פרסונליזציה של למידה מוכחת כיעילה, מאיצה התקדמות ויוצרת התפתחות וחברות. המקראה היא פרי עבודה המשותפת נכתבה ע”י התלמידים ויוצרים בקהילה, צהמונעים מסקרנות ומתהליכי חשיבה יצירתיים, תוך מאמצים להפיק תוצרים משמעותיים, בעלי עניין ורלוונטיות המתאימים אישית ללומדים. היצירות שכתבו מאפשרות דרכי הבעה מגוונות ומענה לצרכים רגשיים, חברתיים, תחושתיים, תנועתיים וקוגניטיביים של התלמידים. אני מבקשת להודות לגב’ שרונית חיים על היוזמה הנפלאה שעושה חסד עם השפה העברית והיצירה הספרותית”.
