מנכ”ל רשת אורט ישראל, צבי פלג וחברי הנהלת הרשת הגיעו לביקור במוסדות החינוך של רשת אורט בעיר נתניה.
הביקור נפתח בתיכון אורט יד ליבוביץ בנתניה, בו לומדים 1411 תלמידים בחטיבה עליונה, 751 תלמידים בחטיבת הביניים אלתרמן, 896 תלמידים בחטיבת הביניים שטקליס ו-119 תלמידים בפנימייה הפועלת בבית הספר. הסיור עמד בסימן למידה אחרת. המנכ”ל נפגש עם מורים ותלמידים במעבדת המחשבים וסדנת הרובוטיקה, שמע מהם על הפרויקטים הייחודיים שמוביל ביה”ס וכן התרשם ממיצג מגמת התאטרון בנושא “אלימות נגד נשים”. חברי המשלחת נחשפו לתכנים חדשניים שיוזמים ויוצרים צוותי החינוך בבית הספר. כך לדוגמה בבית הספר פועל המיזם הייחודי “מרכז בוגרים”, המהווה השראה לכלל הרשת. תלמידי י’ במגמת מידע ונתונים מאתרים בוגרי בית הספר, יוצרים עימם קשר וממנפים את סיפוריהם האישיים כמודלים לסיפורי הצלחה וכערוץ לשיתופי פעולה של בית הספר עם תעשיות וארגונים. עוד שמעו האורחים על התרבות הארגונית של קהילות לומדות בבית הספר, והתרשמו הלכה למעשה מתוצרי למידה בין תחומית המשלבת עבודה משותפת של תחומי דעת שונים.
מנהלת ביה”ס, ורד דוברת, לה הוענק השנה אות מופת העיר על עשייתה החינוכית, הציגה את נתוני ביה”ס, הפועל עפ”י מודל עבודה פדגוגי של תרבות ארגונית מדברת קהילה: “פדגוגיה המשלבת אסטרטגיות למידה רגשית וחברתית, קשורה בחיזוק והעצמת קהילת המורים.” במהלך הביקור נפגש המנכ”ל עם חברי הקהילה הלומדת בביה”ס, אלו המובילים את המתודולוגיה הפדגוגית הייחודית בבית הספר ומטמיעים למידה רגשית חברתית בקרב כלל מורי בית הספר. בהמשך הביקור התנהל שיח פתוח בנושא מינהל פוגש פדגוגיה.
את הביקור בנתניה סיימו חברי המטה ומנכ”ל הרשת, צבי פלג באורט גוטמן בנתניה. בתום קבלת פנים חגיגית בשער בית הספר הוזמנו האורחים ל”מסע בדרך גוטמן” בדגש על קולות מהשטח של מורים, תלמידים ובוגרים. במהלכו נחשפו לפעילות החברתית ערכית בביה”ס, התופסת מקום משמעותי בעשייתו החינוכית משום היותה “הפנים של בית הספר”.
הם נפגשו עם המש”צים הפועלים כתנועת נוער בתוך בית ספר, וכן עם תלמידי מיזם אקדמיה בתיכון – תכנית המרה לבגרות וצבירת נקודות לתואר. עוד במהלך הביקור נחשפו למיזמים ייחודיים ומקוריים כמו: אוטיזמעניין – שילוב החינוך המיוחד בחינוך הרגיל; מודל חניכה למורים חדשים בתחום דעת וליווי רגשי והכוון ובוגרים – הכנה לצה”ל, צו אחוד ושילוב בוגרים כמודל לחיקוי.
בתום אתנחתא מוסיקלית נפגשה המשלחת עם הצוות החינוכי של בית הספר ואף התקיים פאנל בנושא הצמחה והעצמת ההון האנושי בספריית בית הספר, מבנה ששופץ והותאם לסגנונות למידה חדשניים, בשיתוף והשקעה של מנהל רכש ונכסים במטה הרשת. מנהלת ביה”ס, טל בר מעוז, הציגה את תמונת ביה”ס והתייחסה לנתונים, הישגים, הצלחות ואתגרים. בביה”ס לומדים 1572 תלמידים- 755 תלמידים בחטיבה העליונה ועוד 817 בחטיבת הביניים, במגמות שונות כמו: סייבר, תכנון ותכנות מערכות, ביוטכנולוגיה, חשבונאות, מערכות הספק, פיקוד והערכה, עיצוב, פרסום ויחסי ציבור ועוד. בביה”ס פועל מסלול לשילוב ילדי החנ”מ בחינוך הרגיל. ביה”ס עוסק בפיתוח המצוינות בעתודה מדעית טכנולוגית לצד העצמת נוער בסיכון בכיתות אתגר ופועל ליצירת קהילה בעלת משמעות לבאי הבית, על מעגליהם השונים.
ביה”ס משקיע מאמצים רבים בקליטה מיטבית של מורים חדשים מתמחים ומתחילים בעזרת חונכים ומלווים, ביניהם בוגרי אורט גוטמן החוזרים לביה”ס כמורים ובוגרי תכנית ההסבה של פורשי צה”ל – “הטובים לחינוך”. החזון לעשייה חינוכית מיטבית וייחודית ע”י עיצוב דרך גוטמן מתמקד בין היתר בלמידת צוות, הצמחה והעצמת ההון האנושי ובעיסוק בסוגיות כמו: מעבר דורות, גיבוש תפיסה חינוכית שש שנתית, גמישות ודינמיות וטיפוח סביבות הלמידה והמרחב.
במפגשיו עם הצוותים החינוכיים בבתי הספר הדגיש מנכ”ל הרשת, צבי פלג, את התרשמותו הרבה ממאמצי הצוותים וההנהגות החינוכיות בשני בתי הספר לייצר אקלים מיטבי וזהות ייחודית בדרכים מגוונות, כאלו המותאמות לצרכי באי בית הספר, כל אחד בדרכו הייחודית והיצירתית.