תלמידי אורט אבין ר”ג ותלמידי אורט רונסון אשקלון במקומות הראשונים בתחרות הסייבר הארצית

תכנית Skillz מיסודם של משרד החינוך- מנהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע, בשיתוף IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), מובילה ומקדמת את מערך הלימודים הטכנולוגי לילדים ונוער (א-יב). מדי שנה, נחשפים כ- 350 אלף תלמידים מרחבי הארץ בכ-2000 בתי ספר, לתחומי למידה מדעיים-טכנולוגים כדוגמת תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה.

אליפות הסייבר הישראלית היא אוסף תחרויות לאומיות שנתיות בנושאי מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM) המתקיימות בישראל, כחלק מהתכנית. התחרויות כוללות תכנות, מתמטיקה ורובוטיקה ומשתתפים בהן תלמידי בית ספר החל מכיתה א’ ועד כיתה י”ב. תחרות הסייבר היא מהתחרויות הלימודיות לנוער הגדולות ביותר במדינת ישראל.

התחרות המרכזית במסגרת האליפות היא אליפות התיכונים, Skillz Coding, בה תלמידים נדרשים להתמודד באמצעות שיתוף פעולה עם בעיות הדורשות רקע בתכנות. התחרות מאפשרת להם להתמודד בעבודת צוות על פרויקט גדול. התחרות לבתי ספר תיכוניים מיועדת לתלמידי החינוך הטכנולוגי בכיתות י’-י”ב אשר למדו לפחות שנה אחת תכנות ויש להם הרקע הבסיסי הנדרש: משתנים, לולאות, תנאים, עצמים, רשימות באחת השפות:Python, C#,Javascript, Java. השנה הצטרפה לקטגוריות התחרויות תחרות תכנות מוזיקה חדשה עבור תלמידי חטיבות הביניים, שפותחה בשיתוף עם מפמ”ר מוזיקה, המשלבת ידע ביסודות התכנות בפייתון והמוזיקה, ללא צורך בידע מוסיקלי מוקדם. תלמידי רשת אורט ישראל, השתתפו בתחרויות, בלטו בין המתחרים וזכו להישגים מרשימים:

בתחרות התכנות, המאפשרת לתלמידים להיחשף לפרקטיקות העבודה בתעשיית ההיי-טק, תלמידי אורט אבין ברמת גן זכו במקום השלישי.

בתחרות תכנות מוזיקה בה יוצרים התלמידות והתלמידים מוזיקה אלקטרונית באמצעות שפת התכנות פייתון, זכו: במקום ראשון – אייל טולדנו, מאורט הנרי רונסון אשקלון ובמקום השלישי – אסף פינקל, מאורט רונסון, אשקלון.

בתחרות תכנות מוסיקלי הפגינה הנבחרת מאורט רונסון באשקלון יכולות מרשימות. את המוזיקה הוזמנו המתמודדים לתכנת בסביבת EarSketch, המהווה סביבת לימוד למושגים בסיסיים בתכנות ובמוזיקה הכוללת חומרי לימוד, אשר תורגמו על ידי משרד החינוך לעברית ולערבית. התחרות לוותה בסדנאות מוזיקה אלקטרונית שהעביר הדיג’יי תומר מייזנר. תומר היה הראשון בארץ לשלב תיפוף בתופים אלקטרוניים תוך כדי תקלוט והוא נחשב כיום לאחד התקליטנים המובילים בארץ.

בשלב הראשון של התחרות- השלב הבית ספרי התנסו התלמידים בתכנות מוזיקה בהתאם למסלול התחרות. 50 בתי הספר שדורגו במקומות הראשונים העפילו לשלב השני- שלב השיר. בשלב זה נדרשו המתמודדים להרכיב נבחרת המורכבת מתלמידה ותלמיד, שכל אחת ואחד מהם יעלה קטע מוזיקלי לאתר התחרות, איתו יתמודד בגמר. בשלב הגמר התבקשו המתמודדים לבצע שינוי בקטע המוזיקלי שכתבו לגמר. לרשות המתמודדים עמדו כ-120 דקות.

צוות השופטים האזין לקטעים ובחר את הזוכים במקומות הראשונים: ביניהם נציגי אורט רונסון אשקלון שזכו במקום השלישי ונציגי תלמידי החטיבה לחדשנות ויזמות אורט יוקנעם שזכו במקום הרביעי.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *