תכנית Skillz של מנהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, בשיתוף IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), נועדה להוביל ולקדם את מערך הלימודים הטכנולוגי לילדים ונוער (א-יב). מדי שנה, נחשפים כ- 350 אלף תלמידים מרחבי הארץ, לתחומי למידה מדעיים-טכנולוגים כדוגמת תכנות, מתמטיקה, רובוטיקה, הנדסה ואלקטרוניקה.
באמצעות מערך של משחקים מקוונים המתאימים לעולם הילדים, מונגשים הנושאים לתלמידים באופן חווייתי ופרקטי, המציב אתגר לתהליכי החשיבה והלמידה של תלמידי המאה ה-21. זאת מתוך הבנה כי לימוד יעיל ואפקטיבי של נושא מורכב מתרחש דרך גירוי הסקרנות הטבעית של הלומדים ובאופן הדרגתי. מידי שנה נחשפים אלפי תלמידים בישראל בגילאים שונים לתכנים מדעיים וטכנולוגים דרך תחרויות האליפות השונות של התכנית.
השנה התקיימה במסגרת התכנית תחרות ארצית ייחודית במתמטיקה לתלמידי ט’ ו-י’, בה התבקשו המשתתפים לפצח חדר בריחה וירטואלי הכולל אתגרים מתמטיים.
בשלב הראשון התבקשו המשתתפים לצלוח מחנה אימונים בו שאלונים במתמטיקה ופיצוחים מעולם חדר הבריחה. נבחרות בתי הספר שצלחו את השלב קבלו גישה לשלב הבא – חדר הבריחה הגדול. שם נחשפו לעולם וירטואלי תלת מימדי ונדרשו לפענח אתגרים, רמזים וחידות. 25 נבחרות מבתי הספר של רשת אורט צלחו את שני השלבים והוזמנו להיכנס לשלב הבא- חדר הגמר המחוזי.
שלושה בתי ספר מנצחים הוכתרו כמנצחים בכל מחוז – ויעלו לגמר הארצי, ביניהם 12 בתי ספר מרשת אורט. הגמר הארצי ייערך בדומה לגמר המחוזי – אך את מקומו של חדר הבריחה הווירטואלי יתפוס חדר בריחה פיזי, אליו יגיעו תלמידי הנבחרות, בעוד שאר 20-15 התלמידים המשתתפים, יוסיפו לפתור חידות וירטואליות במסגרת 30% מהציון הסופי. בסיום הגמר, יוכתרו שלושת בתי הספר אלופי המתמטיקה של ישראל. כמו כן, יוענקו לזוכים פרסים, שיפורסמו בהמשך.