השאיפה לאקלים חינוכי מיטבי היא נר לרגליו של כל צוות חינוכי. קידום האקלים החינוכי המיטבי בבתי הספר של רשת אורט עומד במרכז העשייה של אורטוב. בתקופת הקורונה, בולטת חשיבותה של מעורבות חברתית ושאלות בנוגע להובלת תהליך לביסוס אקלים מיטבי בבתי ספר בעת זו רלוונטיות יותר מתמיד. ההנחה היא ששילוב התלמידים בעשייה משמעותית בתוך בית-הספר לצד עידודם לרגישות ומעורבות חברתית בקהילה – ישפיעו על מדדי האקלים הבית-ספריים ויהפכו אותו למקום איכותי ומצמיח. בהנחיית צוות אורטוב, מנהלי בתי הספר וצוותי אקלים חינוכי מבתי הספר של אורט ברחבי הארץ, מעמיקים תפיסה מערכתית לפיה קבוצות מנהיגות נוטלות חלק בעשייה זו.
כך לדוגמה בבית ספר מאיר בקרית גת התקשתה אחת מכיתות ז’ להתגבש. הצוות החינוכי פנה אל כיתת המנהיגות של בית הספר ויחד עם המורה לשל”ח הם מובילים פעילויות גיבוש שונות.