ביקור מנכ”ל אורט בבתי הספר של אורט בטבריה

מנכ”ל רשת אורט, צבי פלג, בליווי מטה הרשת הגיע לביקור בבתי הספר של אורט בטבריה: אורט במעלה טבריה, ישיבת אורט טבריה ואולפנת אורט טבריה. את הביקור ליוו אלי מאירי, מנהל אגף החינוך בעיריית טבריה, חיים גבאי מפקח חמ”ד מחוז צפון ומנהל האיזור מטעם רשת אורט, אבי אבירם. עוד התקיימה פגישת עבודה עם יו”ר הועדה הממונה בעיר, בועז יוסף, וגורמים מקצועיים נוספים בכדי לדון בתכנית משותפת של העיר ורשת אורט לקידום החינוך בעיר.

הביקור נפתח באורט במעלה טבריה, שם הציגה מנהלת בית הספר, דנה מור, את תמונתו החינוכית של ביה”ס. ביה”ס כמרחב חיים ולמידה, פועל עפ”י תפיסה חינוכית “ראשית אדם” המציבה את רווחת האדם והעצמתו בקדמת החינוך לצד פדגוגיה חדשנית מתוקשבת, מטפחת אדם בעל ערך ומשמעות בעל יכולת מנהיגות אישית בדרך לבניית הווה ועתיד משמעותיים. בביה”ס לומדים מעל ל-900 תלמידים, מלמדים כמאה מורים, עשרות תומכי הוראה, עובדי מינהל ומתנדבים באופן קבוע. בית הספר שם לעצמו למטרה לפתח חדשנות חינוכית ולעבוד עם התלמידים על בניית תמונת העתיד שלהם. יעדיו הפדגוגיים לקידום השגים והעלאת אחוזי הבגרות בהצטיינות ויצירת אקלים שש שנתי מתמקדים בתהליכי מיפוי ובקרה עפ”י המודל האורטי ותרבות ארגונית תהליכית.

במהלך הביקור סיירו המנכ”ל ומטה הרשת במרחבי בית הספר ופגש תלמידים ואנשי צוות שהציגו פרויקטים ומיזמים בית ספריים ייחודיים ומגוונים. בבית הספר מגוון מגמות: הנדסת תוכנה, הנדסת ביוטכנולוגיה, הנדסת מכונות, מדעי החברה, עיצוב, גיאוגרפיה, ערבית, מחול, תיירות וחריטה וכרסום, לצד תכניות מצוינות חדשניות כמו: פרויקט Z, חולמות ומגשימות, MAX, פרויקט חקר בחט”ב, הצטיינות דיבייט ומנטורים. השנה נבחרו תלמידי כיתת טכניון בביה”ס בפעם השביעית לייצג את מחוז צפון בכנס החקר הארצי.

בהמשך היום ביקרה המשלחת בישיבה התיכונית אורט טבריה ואת הביקור ליווה יו”ר הוועדה הממונה בעיר, בועז יוסף. מנהל הישיבה, הרב גלעד מסינג, הציג את נתוני הישיבה, לה הוענק לאחרונה פרס החינוך הדתי לשנת תשפ”א, ואת הנרטיב החינוכי המנחה את פועלה: “ישיבה שהיא בית”.

בישיבה לומדים כ- 399 תלמידים בכיתות ז’ – י”ב כולל כיתות חנ”מ, והצוות החינוכי מונה כ- 60 מורים. יחודה של הישיבה מתבטא במארג החברתי המשלב תלמידים מטבריה, מרמת הגולן, ומהיישובים הקהילתיים מהגליל התחתון, הושעיה והסביבה המאפשר שוויון הזדמנויות לכל התלמידים. בישיבה מתקיימת למידה רב תחומית- תורה ומדע, ישן וחדש בבחינת “תורת-חיים”. הצוות החינוכי פועל להשגת יעדים בקידום הזהות התורנית ציונית והובלת הבוגרים בישיבות ובמכינות, קידום אקלים חינוכי מיטבי לצד קידום שייכות ויצירתיות, הכנת הבוגר למיומנות המאה ה- 21 כיזם, חדשן ומתמודד עם שינויים, חידושים ואי וודאות, לצד קידום מצוינות ואיכותיות בבגרויות והטמעת תוכנית הוליסטית.

אורטל זכריה, מורה למתמטיקה ולמדעי המחשב בישיבה, הציגה את ביטויה של התפיסה החינוכית בבית הספר: “כאן זה בית כאן זה לב” באמצעות פעילויות כמו דף יומי/ סיומי מסכת, קבלת שבת, רמב”ם יומי, כנפי רוח, שחקים, אוהבי ה’ וידידים. שרון כהן, מורה לביולוגיה ורכזת פרויקט מחוברים בבית הספר, הדגימה את הערך החינוכי “בית של נתינה” כפי שהוא בא לידי ביטוי בפעילויות כמו: –כיתת ותיקים, “לאורו נלך”, –סובב כנרת, מחוברים ע”ש עוזי שטיינברג, קמ”ל חמ”ד טבריה, אירועי חודש אדר, סליחות עירוני, משצי”ם, מחצי”ם וקשר בוגרים. יוני, מחנך ורכז חברתי בישיבה הציג את העשייה הערכית בישיבה. עוד הוצגו תהליכים פדגוגיים וחינוכיים ע”י יועצת בית הספר וכן תכניות נוספות לקידום המצויינות בקרב תלמידי הישיבה ע”י הרכז הפדגוגי כמו הוראה הברידית, iSTEAM, אקדמיה בתיכון, מרחבי למידה, תכנית באר, תכנית Z, מחוננים בפרויקט אלפא ועוד.

בתום הביקור בישיבה, התקיים שיח עם הצוות החינוכי ולאחריו פנתה המשלחת לביקור באולפנית אורט טבריה.

מנהל האולפנית, שמעיה כרמל, פתח את הביקור בהצגת התמונה החינוכית בבית הספר. באולפנית לומדות כ- 800 תלמידות המגיעות כמחציתן מהעיר טבריה והמחצית השניה מכל רחבי צפון הארץ: מבקעת הירדן ובקעת בית שאן בדרום, מרמת הגולן במזרח, ומהגליל התחתון ועד עמק יזרעאל במערב. על פי תפיסת עולם חינוכית וערכית, הרואה בשונות ערך ומשאב חיובי, האולפנית אינה סלקטיבית ונקלטות בה כל המבקשות לבוא בשעריה, כולל בנות הבאות מבתים שאינם מגדירים עצמם ‘דתיים’ אך קיימת בהן הזיקה והרצון ללמוד בבית החינוך. התפיסה החינוכית באולפנית היא הוליסטית ובית הספר מקדם תהליכים של למידה משמעותית ותהליכים חברתיים של התנדבות לקהילה כשגרת חיים.

בבית הספר יוזמות קהילתיות רבות. הבולטת היא  קפיטרית “חברותא” אותה הקימו ומתפעלים בעלי מוגבלויות המשולבים בנוף הבית ספרי ובפרוייקטים ייחודיים. במהלך הביקור נפגש מנכ”ל אורט, צבי פלג, עם תלמידות האולפנית שעל הרצף. הלמידה בבית הספר היא ברוח אבני הדרך של למידה משמעותית וישנו קשר חזק בין המורות לתלמידות, הניכר בתחושת המשפחתיות והשייכות שנוצרת בקרב התלמידות. מנכ”ל הרשת נפגש עם התלמידות והצוות החינוכי. במפגש עם צוות המורים התפתח דיון בנושא האתגרים בהתאמת מענים הפדגוגיים והחברתיים לקהילה המגוונת בבית הספר וביצירת תחושת שייכות וייחודיות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *