עם החזרה ללימודים במתכונת מלאה בבתי הספר, פוגשת מערכת החינוך תלמידים שחלו בהם שינויים רבים, בתחומים שונים. המודל לחינוך הוליסטי של אורט, החוקר וממפה את נתוני התלמידים ברמות שונות, מציג את דעתם וקולם האותנטי של התלמידים, ביחס לעצמם.
יואב קוסן, מנהל המודל במינהל למחקר ופיתוח ברשת אורט, הוזמן להציג את המודל בישיבת מפקחים של החמ”ד, בניהולו של מר חיים גבאי במחוז צפון בה התקיים דיון בנושא המיטביות של תלמידי החמ”ד במחוז צפון.
בישיבה הוצגו עקרונות המודל, תהליכי עבודת המודל ונתוני המיטביות כפי שנמסרו ע” התלמידים והדיון התמקד בשתי נקודות עיקריות – אמירות התלמידים, וכיצד ניתן לנצל את המודל לטובת עבודת המפקח.