לאור החלטת הממשלה, מערכת החינוך חזרה בימים אלו ללמוד במתכונת מלאה ובכיתות מלאות, בכפוף להנחיות משרד הבריאות בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות ושמירת מרחק בהפסקות, בזמן שיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.
החזרה לשיגרה יחסית במסגרת לימודית, לאחר תקופה ארוכה של ריחוק והגבלות, טומנת בחובה שמחה וציפיה, אך לצידה חששות, אילוצים והגבלות. צוותי ההוראה והחינוך והתלמידים חווים מנעד של רגשות, שחשוב יהיה לתת להן מקום בשיח הבית ספרי, לאור האתגרים הרבים שהמציאות החדשה מזמנת. שאלות כמו: כיצד בונים מחדש את המסגרת? כיצד מהדקים את הברית בין המורים? אלו מבנים ארגוניים חדשים כדאי להקים? איך יראו המפגשים ראשונים עם התלמידים? כיצד ינוסחו אמנה כיתתית מעודכנת ומערכי שיעור לעידוד ערבות ועזרה הדדית? הן רק קצהו של האתגר הרגשי עימן יתמודד צוות הניהול יחד עם הצוות היעוצי.
צוות אורטוב כתב וערך מסמך העוסק בחזרה לביה”ס בהיבט הרגשי עבור המורים ועבור התלמידים, בו נבחנים אתגרים וסוגיות שונות העומדים בפני צוותי החינוך בבתי הספר, לצד המלצות, הצעות ורעיונות וכן טיפים לפעילויות באוויר הפתוח מותאמות לתקופה.