יואב קוסן, מנהל המודל לחינוך הוליסטי במנהל למו”פ ולהכשרה באורט, הוזמן לאחרונה להציג את המודל הייחודי שפותח באורט, במפגש למובילי ומקדמי בריאות של משרד החינוך – מחוז צפון. את דבריו מיקד בזווית ראייתם של התלמידים ובשאלה כיצד התלמידים מגדירים את בריאותם, תוך כדי השוואת נתוני שלוש השנים האחרונות, מלפני פרוץ הקורונה ועד היום (תשע”ט – תשפ”א).
בסקירתו חידד את הצורך במודעות לתחומי הבריאות – שינה, תזונה, פעילות גופנית ובריאות כחלק ממרכיבי ה-WELL BEING; שיתף בכלי עבודה למחנכות: “אני מספר על עצמי”; הציג את מערכת המיפוי (Big Data) המיושמת ב-8 רשויות במחוז צפון בקרב 25,000 תלמידים; ובחן את התחומים בהם בוחרים בתי הספר להפעיל תוכניות התערבות.
בהמשך שיתף: “לכבוד היה לייצג את המודל לחינוך הוליסטי המתקיים במחוז צפון, ולהיות שותף יחד עם משרד הבריאות. העבודה המתמשכת, הסיסטמטית ומבוססת נתונים ופיתוחי-מערכת המחשוב של אורט, מאפשרת לנו כיום לקבל תמונת-מצב”.