בימים אלה, ערב פתיחת שנת הלימודים תשפ”א, נערך מטה רשת אורט ישראל לחזרה ללימודים בצל אירועי הקורונה. בשבועות האחרונים יזמו ראשי המינהלים במטה אורט, סקר רחב היקף בקרב הנהלות בתי הספר למיפוי הצרכים וההתאמות הנדרשות בשטח לקראת ניהול למידה היברידית (משולבת פיזי ומקוון), בהיבטים שונים כמו: תשתיות, סביבות ופלטפורמות למידה מרחוק, מוכנות בתי הספר והמורים ללמידה מרחוק, הכשרות צוותי הוראה ללמידה היברידית, הטמעת תכניות מותאמות, פדגוגיה, פעילות ערכית וחברתית, פסיכופדגוגיה, חוסן רגשי ועוד.
מניתוח ממצאי הסקר, בו השתתפו למעלה מ-130 מנהלי בתי ספר באורט, עלתה תמונת המצב בשטח וכן הצרכים השונים בכל בית ספר. בעקבות ממצאי הסקר, הובילו המנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה בשיתוף המנהל לחינוך ותפעול ברשת, מפגש היערכות משותף למנהלי בתי הספר לקראת גיבוש תכניות עבודה אופרטיביות.
במהלך המפגש הוצגו ממצאי הסקר ובהתאם להם, מתוך רצון לדייק את הדיון ובהמשך את המעטפת המתאימה לכל בית ספר, נחלקו בתי הספר לקבוצות עבודה שיתופיות, בהתאם לפרמטרים שעלו ולאופי המענה הנדרש לכל אחד מהם. בכל קבוצה נכחו שני מנהלי בתי ספר, שהסקר העלה את בית ספרם כבעלי פרופיל דומה וצוות מקצועי ממטה הרשת: שני מנהלי איזור מהמנהל לחינוך ותפעול, אנשי צוות מהמנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה, וכן נציגי אורטוב. בהמשך היום אופיינו תכניות פעולה אופרטיביות בהתאם לתובנות שעלו מהעבודה בקבוצות וכן נערכה סדנת למידה על כלים וטכנולוגיות חדשות.