25 ימי iSTEAM ב-18 בתי ספר של אורט עם 10 סטודנטים מ-MIT

10 סטודנטים מאוניברסיטת MIT היוקרתית שבבוסטון השתלבו בתוכנית iSTEAM ב – 18 בתי”ס ברחבי הארץ. הסטודנטים התפצלו ל – 3 צוותים וכל צוות פעל בכל בי”ס 3 – 4 ימים.

במהלך הימים הסטודנטים הציגו את עצמם ואת האוניברסיטה. העבירו לתלמידים פעילויות של יצירתיות, כמו בניית מכונת רוב-גולדברג, בעזרת ציוד וחומרים פשוטים ביותר ומיומנות של יזמות כמו עמידה בפני קהל. עיניינו אותם בסדנאות על חדשנות על-פי רעיונות שפותחו על ידי סטודנטים באוניברסיטה שלהם, כמו מסעדה רובוטית שפותחה כדי לענות על צורך שנבע מהתור הארוך בקפיטריה שלא תאם להפסקות הקצרות של הסטודנטים, או דרך ביולוגית ללמד את הגוף לאתר בעצמו להלחם בעצמו בתאים סרטניים.

התלמידים גילו סקרנות ועניין  רב והירבו לשאול אותם שאלות.

 ממשובי התלמידים: “הסטודנטים חשפו אותנו לעולם חדש, חשיבה מחוץ לקופסא, פעילויות iSTEAM מעניינות. חוויה מדהימה” (אורט פסגות, בית-שאן).

“הביקור שלהן נתן לנו אפשרות לשמוע כיצד מקום אחר בעולם מתנהל ומה המנהגים הנהוגים שם וגם שמחנו על ההזדמנות להראות להם כיצד מתנהל בי”ס ישראלי ומה המנהגים שלנו” (אורט גרינברג, קריית-טבעון).

ממשובי המורים – “הסטודנטים תרמו רבות למוטיבציה. התלמידים הבינו שהם היחידים שזוכים לקבל את הסטודנטים, דבר שגרם ליוקרה בתוכנית” (יורם – אורט פסגות, כרמיאל).

“זו הזדמנות נפלאה לבי”ס בישראל לפגוש סטודנטים חדשים. התלמידים חוו חווית למידה פעילה ונפלאה שפיתחה את יצירתיותם ואת המוטיבציה שלהם לחלוק את הרעיונות שלהם עם עמיתיהם לכיתה” (צ’לסי – אורט כרמים, כרמיאל).

“כל יום עם הסטודנטיות היה חוויה חדשה. הן הצטרפו כמנטוריות לשיעורי iSTEAM ועזרו לצוותי התלמידים בגיבוש רעיונות ליזמות. הלמידה היתה משני הכיוונים. הסטודנטיות סיפרו על עצמן ועל לימודיהן והתלמידים שיתפו אותן בחיי ביה”ס בארץ ולימדו אותן להכין חומוס וקוסקוס” (מיקי – אורט גוטמן, נתניה).

בסוף כל פעילות בית-ספרית דאגו המורים גם לשעשע את הסטודנטים, בביקור בשוק בעכו, בטיילת בנתניה, קיר טיפוס, מסעדות אוטנטיות ועוד.

 

כתבה:  סמדר אור, ראש היחידה לפרויקטיים מדעיים טכנולוגיים, מכון גורלניק לחדשנות בחינוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *