שילוב והכלה

הדיון על שילוב והכלה מתמקד באורט בעיקרון חברתי וחינוכי רחב, שמטרתו להבטיח שכל אדם, ללא קשר לרקע האישי, התרבותי והקוגנטיבי שלו יוכל להרגיש שייך, מוערך ובעל אפשרות שווה להשתתף ולהשפיע. בבתי הספר אנו נפגשים עם שונות שקיימת בין בני אדם, תלמידים ואנשי חינוך בהיבטים שונים. בשיח על פערים רשת אורט הציבה לעצמה יעד אסטרטגי בפיתוח מודל ארגוני, שייתן מענה מיטבי לשילוב והכלה של תלמידים וסטודנטים, לרבות אלו עם צרכים מיוחדים. ההבנה היא כי פעולות אלו נחוצות ליצירת מעטפת רגשית מיטבית ומצמיחה, המחזקת תחושת שייכות ומסוגלות, ובכך משפיעה על שיפור הישגים לימודיים, נקודת פתיחה לחיים ותורמת ליצירת חברה סובלנית, חדשנית וצודקת יותר.

בבתי הספר של הרשת לומדים תלמידים מכל המגזרים, בקשת רחבה ומגוונת של יכולות. הצוותים המקצועיים, שוקדים על התאמת דרכי הוראה חדשניות לכלל התלמידים לרבות אוכלוסיות מיוחדות כמו: מחוננים לצד בעלי לקויות למידה. הרשת שואפת לבסס מרחבים שמכבדים את הגיוון ויודעים לשלב את השונות כחלק מהיתרון של המקום, וכחלק ממודל רשתי. סוגיות כמו: מתן ביטוי שווה לכל קול והתאמת הפדגוגיה והסביבה לצרכים של כל אחד באמצעות פיתוח תכנית מקצועית חדשנית להכשרת הצוותים; יצירת שותפויות עם ארגונים המתמחים בתחום; פיתוח תכניות לבוגרים, מקבלות במיוחד בשנה האחרונה דגש, מתוך עיקרון של שיוויון הזדמנויות, חיזוק מצוינות ערכית אזרחית ובנית אקלים חינוכי מיטבי בבתי הספר של הרשת.