המודל המוניציפלי מתרחב – אורט מובילה את כנס STEAM בנהריה לחשיפה וקידום מצויינות מדעית וטכנולוגית

לפני שנתיים הצטרפו ארבעה בתי ספר בעיר נהריה לרשת אורט ישראל: שחקים, מדעים ואומנויות, מח”ט פסגות ואולפנת הראל. מאז נחנך בעיר בי”ס על יסודי נוסף מגשימים והצטרף גם הוא לרשת אורט. שיתוף הפעולה בין הנהגת העיר בהובלת ראש העיר, רונן מרלי, עם הנהלת רשת אורט ישראל, היווה את יריית הפתיחה להטמעת מודל חינוכי מוניציפלי שמובילה בימים אלו רשת אורט ישראל בערי הצפון, תכנית המתמקדת בהטמעת חדשנות בחינוך העל-יסודי בעיר והעמקת מצוינות טכנולוגית מדעית בתהליכי ניהול בתי הספר בעיר. לצד תכנון חינוכי ופדגוגי מגוון, וליווי תהליכי עומק משמעותיים, משקיעה רשת אורט ישראל בפיתוח תשתיות ובסביבה לימודית חדשנית ומתקדמת.

השבוע התקיים בפעם השנייה כנס נהריה STEAM לחשיפה וקידום מצויינות מדעית וטכנולוגית, בהובלת המנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה(מפ”ה) ברשת אורט בשיתוף מנהל חינוך וקהילה בעיריית נהריה. בכנס העירוני אותו כיבדו בנוכחותם רונן מרלי, ראש העיר; אילן וקנין, ראש מנהל חינוך וקהילה; אבי אבירם, ראש אזור באורט, המנהיגות החינוכית בעיר, ובעלי תפקידים באורט, השתתפו תלמידי כיתות ט’ בבתי הספר של אורט בעיר והוריהם. בתי הספר הציגו את פעילותם ותוצרי פעילותם במסגרת תכנית iSTEAM אותה מפעיל המכון לחדשנות באורט, תוך התייחסות רבה לשילוב טכנולוגיות AI בלמידה ובהוראה, וליתרונות למידה אמרסיבית ורשתית. הכנס הוא למעשה ארוע שיא עירוני, אותו מובילה רשת אורט, בו נחשפו התלמידים והוריהם לידע שמציעה התכנית לאורך השנה, בחיבור ישיר לעולם ההייטק, עם כוונה לעודד כמה שיותר מהם להמשיך להכשרות ולמידה בתחום.

שילוב למידה אימרסיבית ובינה מלאכותית בבתי הספר, הינו אחד מהתחומים המרכזיים שמוביל בשנתיים האחרונות המנהל למחקר ופיתוח באורט, כחלק מחזון הרשת, תוך התמקדות בתפקידן של טכנולוגיות המציאות המדומה והרבודה בחינוך. צוותי החינוך וההנהגות החינוכיות בנהריה השתלבו באירועי למידה רשתית שיזם המנהל, בהם נפגשו עם מומחים מובילים בתחום שחשפו בפניהם תובנות וחוויות מנסיונם האישי על האופן שבו ניתן להשתמש במציאות מדומה, ומציאות רבודה ומועשרת. יתרה מכך, הנהגת העיר סימנה את התחום כאחד מהנושאים אותם בחרה לקדם עבור תלמידיה, מתוך חזון ליצור עבורם הזדמנויות וחיבור לעולם האמיתי.

בכנס הציגו תלמידי המגמות את הפרויקטים השונים וענו על שאלות ההורים והתלמידים. ד״ר שרון גרינברג, סמנכ”ל וראש מנהל מחקר ופיתוח באורט, נשא את ההרצאה המרכזית בכנס שעסקה בשינויים ובהזדמנויות שמביאה עימה מהפכת הבינה המלאכותית לחינוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *