בשנים האחרונות התמקדה רשת אורט ישראל בפיתוח פתרונות חדשניים לשיפור הרלוונטיות של בתי הספר העל יסודיים, כחלק מתפיסת חדשנות ויזמות פדגוגית מוטת עתיד, אותה מוביל המנהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת. מתוך מטרה להעלות את איכות ההוראה, העשייה הפדגוגית, היזמות, הרלבנטיות והחדשנות החינוכית של בית הספר בראייה לעתיד, הרשת משקיעה משאבים רבים בדיאלוג עם בתי הספר, הנהגות היישובים והקהילה לקידום, פיתוח ועיצוב חדשנות חינוכית טכנולוגית ומענים חינוכיים יצירתיים לאתגרי ההוראה והלמידה, המותאמים לצרכי הערים מחד ולייחודיות כל בי”ס מאידך.
כחלק מהמהפיכה שמובילה הרשת בשיתוף הרשויות המקומיות להטמעת חדשנות פדגוגית וחינוכית ויצירת סביבה פיזית מותאמת, הוקמו בשנים האחרונות בבתי הספר של הרשת הפזורים בכל הארץ, עשרות מרכזי חדשנות. לכל בית ספר ברשת אורט ישנה מסגרת חינוכית בעלת קול וגוון המייחדים אותה. יחד עם צוותי הניהול הבית ספריים והמורים, מוטמעים תהליכים לזיהוי צרכים ואתגרים, המחדדים ומדייקים את ייחודיות המסגרת הפרטנית ופותחים פתח ליצירת פתרונות ישימים. בשיתוף הרשויות המקומיות, צוותי בתי הספר ומנהלי בתי הספר, ובהובלת מנהל רכש ונכסים באורט, מתקיים תהליך מתמיד לקידום מרחבי חדשנות חינוכית ברמה העירונית התואמת את האתגרים, הצרכים והשאיפות העירוניות, כמו יצירת אופק אקדמי ומקצועי לתלמידים ושפה חינוכית יישובית אחידה.
כך לדוגמה, באורט יוקנעם מתוכננת הקמת מרכז חדשנות בגודל של כ- 300 מ”ר, שבו משתלבים אלמנטים שונים, החל מנגרות מיוחדת, במות עץ, חללים שונים ומיוחדים וגולת הכותרת – מרחב אימרסיבי ואינטראקטיבי המאפשר לתלמידים לשתף פעולה ולהעמיק ידע באמצעות סימולציות ומשחקים במרחבי הפעילות.