“Creating New Learning” – אורט מובילה בשיתוף האיחוד האירופאי פיתוח מודלים פדגוגיים חדשניים

בימים אלו מסתיים מיזם READY ISRAEL מטעם האיחוד האירופי, שבו יושמו מודלים ללמידה אחרת של חדשנות פדגוגית מבתי הספר, פרי פיתוח הוראה, למידה, התנסות, התמקצעות וחדשנות של מורים במאה ה-21, והוא נגזר מראשי התיבות Reference model for Educators’ Activities and Development in the 21st-century.

המודל פותח במסגרת מיזם “Creating New Learning”  של הסוכנות האירופית לחינוך טכנולוגי(ETF). בעקבות שיתוף פעולה של רשתות החינוך אורט ישראל ועמל עם ה- ETF, הוחלט לקיים בישראל פיילוט ניסויי ייחודי ליישום מודל READY בישראל בהובלת רשת אורט. את הפרויקט הוביל המנהל למו”פ ולהכשרה ברשת אורט ישראל ואת הפיתוח וההדרכה הוביל גיא לוי, בליווי מחקר הערכה של ד”ר אלי איזנברג.

בפיילוט השתתפו המורים בתהליך פיתוח מקצועי של התנסות במתודולוגיות חדשניות ששימשו אותם לפיתוח מודלים פדגוגיים יצירתיים וחדשניים, תוך כדי התנסות ושיפור מתמיד עם התלמידים, שהפכו לשותפים בפיתוח (Co-designers). הפיילוט כלל מחקר הערכה מעצבת ומסכמת המשלב תובנות מהספרות המחקרית והיישום בבתי הספר.

במסגרת המיזם  פותחו  מספר מודלים  של חדשנות פדגוגית באקוסיסטם של READY,  שכולל שישה תחומים: מכוונות לומד, יכולת הסתגלות ויוזמה, קיימת והכלה, שיתוף פעולה ומעורבות, למידה לאורך החיים וטכנולוגיות דיגיטליות. למעשה, מרבית התכונות והמרכיבים הדרושים לנו כמובילי למידה והוראה בישראל נמצאים ב-READY. בפתיחת התהליך, חקרו המורים את מבנה המודל ועשו התאמות מדויקות יותר למטרות, לצרכים, למאפיינים ולתפיסות שלנו בישראל.

ברשת אורט השתתפו בפרויקט בתי הספר: אורט מלטון בת ים, חט”ב אורט דפנה בקריית ביאליק, אורט רמלה חושבים אופקים, אורט מעלות וישיבת תיכונית אורט אלקנה ובכל אחד מהם פותחו מודלים שונים. כך לדוגמא באורט מעלות פותח מודל שבו תלמידים משמשים כמורים בחט”ב ובאורט מלטון בת ים פותח מודל ללימוד שפה לעולים חדשים במרחב האורבני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *