המיזם הזוכה בהאקתון אורט בנושא בינה מלאכותית וערכים – “למידה עצמית ממוקדת” של צוות אורט גבעת רם

האקתון בינה מלאכותית וערכים התקיים לאחרונה בהובלת המנהל למחקר ופיתוח והכשרה ברשת אורט כארוע שיא לסיום השתלמות 14 צוותי חינוך מבתי ספר של אורט ב-AI, על בסיס תכנים שפותחו ע”י צוות המינהל.

לפני כשנה יזם המרכז למחקר ופיתוח ברשת אורט ישראל, כנס AI שהתמקד בתפקידן של טכנולוגיות המציאות המדומה והרבודה בחינוך והשתתפו בו צוותי חינוך והנהגות חינוכיות מובילות מבתי הספר באורט וכן נציגים מבתי הספר המשתתפים בתכנית ORT Future ready. מטרתו היתה להפגיש אנשי חינוך ברשת אורט עם מומחים מובילים בתחום שיחלקו תובנות וחוויות מנסיונם האישי על האופן שבו ניתן להשתמש במציאות מדומה, ומציאות רבודה ומועשרת.

הכנס סימן את השקתה של תכנית הכשרה חדשנית ברשת וזימן עבור הצוותים החינוכיים טעימה מהאפשרויות הגלומות בשילוב טכנולוגיות AI בעשיה פדגוגית, קונספט ייחודי שלם שפותח ע”י צוות התכנים במו”פ ובמכון לחדשנות.

במהלך האקתון, שהתקיים בבנין ג’נרל מוטורס בהרצליה, הוזמנו הצוותים החינוכיים לבחור ערך אותו הם מעוניינים לקדם ולהציג פתרונות פדגוגיים חדשניים, ע”י שימוש מושכל ומגוון ב- AI,  ובאמצעות חשיבה יצירתית, עבודת צוות וליווי של מנטורים ממפ”ה וממיקרוסופט. את התוצרים הם הציגו בפני המשתתפים ובסוף המצגת נבחרו שלושת המיזמים המובילים. בסיום המותח ובהפרשי ניקוד מזעריים הוכרזו הזוכים.

במקום השלישי זכה מיזם “שירות משמעותי בתמונת עתיד” של צוות אורט רחובות; במקום השני זכה מיזם ״הנעה פנימית ללמידה” של צוות אורט כרמי גת מקריית גת ובמקום הראשון זכה המיזם “למידה עצמית ממוקדת” של צוות אורט גבעת רם בירושלים. המיזם מכוון לייצר באמצעות שימוש בטכנולוגית AI, הכנה מיטבית ומותאמת אישית לכל תלמיד לבחינות הבגרות.

שרון גרינברג, סמנכ”ל וראש מנהל מחקר ופיתוח והכשרה, שיתף: “האירוע היווה שיא של חיבור חשוב ומתבקש בין חינוך, טכנולוגיה חדשנית וערכים משמעותיים. והצוותים הפגינו התלהבות ויצירתיות וכן מחויבות למשימה. בסופו של היום הציגו תוצרים מעניינים ומעוררי מחשבה. ברכות לזוכים.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *