מנכ”ל אורט, צבי פלג; בליווי מחליפו, רז פרויליך; מנהל האזור מטעם אורט, מאהר נאסראלאדין ומטה רשת אורט ישראל, הגיעו לביקור בבתי הספר של אורט בעיר גן יבנה. את הביקור ליוו ראש המועצה המקומית גן יבנה, אהרון דרור; מחזיקת תיק החינוך, ירדנה אוקמן; מנהלת אגף החינוך במועצה, עינת פיליפסון; נציגי ההורים ובכירים נוספים מהמועצה המקומית.
הביקור נפתח באורט ע”ש יצחק רבין. מנהלת ביה”ס דלית כהן, שהחליפה השנה את מרי שפונט, הציגה את התמונה החינוכית וחזון ביה”ס. השנה, במקביל למינויה, מונו בעלי תפקידים נוספים בביה”ס: דורון מיכאל, מחנך ומורה בביה”ס משנת 2017, מונה לתפקיד המנהל הפדגוגי וחני חרובי מונתה לסגנית מנהלת חטיבת הביניים.
בביה”ס בו לומדים 1476 תלמידי ותלמידות, מתמקדים בדיאלוג כאמצעי להעצמת התלמידים ועידוד מצוינות: “ההוראה והלמידה הדיאלוגית מפתחות מפגש מסוג אחר בין המורים, הלומדים ותכני הלימוד. מתגבשת קהילה אקטיבית, האחראית לתהליך הלמידה, ובנויה על יחסי גומלין בין מורים, ידע ותלמידים, המעצימה את השותפים ומסייעת בהגשמת החזון החינוכי בהצמחת מנהיגות צעירה בתחומים שונים”.
בית הספר בו פועלת תכנית iSTEAM היוקרתית מבית היוצר של המנהל למחקר ופיתוח ברשת אורט, מתבסס על למידה רב ובין תחומית, הכוללת חדשנות, יצירתיות, מדעים, טכנולוגיות מתקדמות, הנדסה, אמנות ומתמטיקה. תהליך הלמידה בתכנית משלב למידה מבוססת פרויקטים עם דגש על חדשנות ויזמות, תוך התנסות פעילה של תלמידים במיומנויות המאה ה-21. בנוסף מתקיים קשר בין בית הספר לאקדמיה ולתעשיית ההייטק, כחלק מיצירת חשיפה וגשרים רלוונטיים לשוק העבודה ועולמות המחקר.
במהלך הצגת הדברים העניקה כהן למנכ”ל אורט היוצא, צבי פלג, מגן הוקרה מביה”ס על תרומתו הרבה לקידום תלמידי ביה”ס, לאורך שנותיו. בחודש ינואר האחרון ציין ביה”ס 28 שנים להקמתו שבמהלכן ובהובלתה של רשת אורט, הפך לאחד מבתי הספר המובילים והבולטים בעיר ובאזור השפלה. בהמשך הוזמן פלג לנטוע עץ הדר בגן השניים שהוקם בביה”ס לזכרם של בוגרי ביה”ס: רס”ן אופק אהרון ז”ל וסמ”ר אופיר לביא ז”ל, שנפלו במלחמת חרבות ברזל.
בביה”ס פועלות קבוצות מנהיגות רבות במגוון תחומים פדגוגיים, חברתיים וערכיים, זאת מתוך שאיפה לאפשר לכל נער ונערה למצוא את מסלול המצוינות שלהם עפ”י נטיותיהם. פעילויות אלו בהובלת הרכזים החברתיים וצוות אורטוב מאפשרות להרחיב ידע בתחומים מגוונים ובקבוצות קטנות, תוך יצירת תחושת מסוגלות ושייכות לבית הספר. מעגלי שיח עם תלמידים, מורים והורים בהם נידונים נושאי חינוך שונים מתקיימים כחלק מהשיגרה. מנהלת ביה”ס שיתפה: “סוד הצלחתנו מתמצה באהבת התלמידים, נתינה בלתי פוסקת, ובהובלתם להצלחה. האחריות שאנו נוטלים היא חלק מחזון של התוויות דרך בעיצוב הדור הבא. בוגרים עצמאיים מוסריים, ערכיים, מחוברים לארץ, למדינה ולמורשתה”.
במהלך הביקור הציגו תלמידים ותלמידות בפני המטה את תכניות אורטוב בהן הם פעילים כמו: מסבירים צעירים, לקידום הסברה כחול לבן ברשתות החברתיות ומועדון גלישה לצמצום פערים דיגיטליים בקרב בני הגיל השלישי, והתייחסו לחוויה האישית שלהם. עוד ביקרו וכן פגשו תלמידים מובילים במיזם עברית שפה יפה, המיישם את עקרונות המפגש בין פדגוגיה לביסוס מנהיגות צעירה וכן ביקרו בתערוכת הבוגרים.
בהמשך נפגש מטה הרשת עם הצוות החינוכי בביה”ס, מפגש אותו הוביל המנכ”ל: “אחד האתגרים במדינה בימים האלו הוא העיסוק בחינוך. לכם ולרשת אורט יש את הזכות לבצע חינוך אחר. חישבו גבוה ותכוונו גבוה… מאחל לכולנו יום עצמאות שמח, בשורות טובות להשבת החטופים והצלחה בהמשך.”

בחלקו השני של הביקור הגיעה המשלחת אל ביה”ס אורט ע”ש נעמי שמר ואת פניהם קיבלה להקת בית הספר.

בביה”ס בו לומדים 1302 תלמידים ותלמידות, מתקיימת עשייה חינוכית המאפשרת מרחב בריא ללמידה, להתנסות ולהתפתחות בוגרים טובים לסביבתם ולעצמם. מצויינות בלמידה וכן בהוראה היא ערך אליו הצוות החינוכי מחוייב, מתוך שאיפה לקידום הצלחת כלל התלמידים, בשיתוף ההורים לבניית תכנית אישית לטיוב הלמידה ולקידומה.
מנהל ביה”ס, ליאור גדסי זוארץ, הציג בפני האורחים את תמונתו החינוכית של ביה”ס: “בבית ספרנו כל קול נשמע ואנו מאפשרים לתלמידים ולצוות החינוכי להביא את החוזקות והכשרונות האישיים לידי ביטוי. התכניות הייחודיות בבית ספרנו הן פירות התהליך. אנו מאפשרים לכל תלמידה ותלמיד להעשיר את הידע בתיאטרון, באמנות, בספורט, במדעים, במיומנויות המאה ה-21. בחטיבת הביניים, ובחטיבה העליונה אנו מציעים מנעד רחב של מגמות ומסלולים כדי לאפשר הצלחה מיטבית לכולם.”
בתום דבריו הוזמנו האורחים לסייר בשבילי ביה”ס ולהתרשם מהעשייה החינוכית בו. “בית הספר הוא בית חינוך אשר שם לעצמו כמטרה לחנך את התלמידות והתלמידים לערכים: שייכות, מצוינות ורעות. שייכות ורעות ומתוכם כבוד האדם ושוויון הזדמנויות, שייכות למדינת ישראל ומתוך כך מעורבות ונתינה לקהילה ומצויינות- ע”י עידוד המצויינות והמצויינות.”
חברי המטה הוזמנו להשתלב ולהכיר את קבוצות השייכות של תלמידי ביה”ס ואף לנהל עימם מעגלי שיח. תלמידים הפעילים בתכניות אורטוב הציגו את פעילותם ותלמידים נוספים הציגו מיזמים שונים שפיתחו. ריגשה במיוחד הפעילות בתכנית פרי גנך להנצחת הנופלים, בוגרי בית הספר וכן פעילות שקידמו התלמידים למען השבת החטופים. בהמשך ניפגשו עם הצוות החינוכי לשיח פתוח. מנכ”ל הרשת הביע את הערכתו הרבה להשגיו של ביה”ס: “אני מלא הערכה. אין הרבה בתי ספר שמגיעים להישגים מצוינים כאלו במקצועות אנגלית, מתמטיקה ועוד וזה בזכות הצוות שכאן.”