המנהל למחקר ופיתוח והכשרה ברשת אורט אמון על הובלת פעולות ליישום חינוך רלוונטי לעולם משתנה. המנהל מקדם תפיסות ותכניות חינוכיות המבוססות על פדגוגיות וטכנולוגיות חדשניות בבתי הספר של אורט, בכדי שיוכלו לנווט במציאות חינוכית דינמית ומאתגרת ולהכין את בוגריהם לעולם בו מהפכת ה-AI היא חלק בלתי נפרד מהחיים. המנהל מקדם את העמקת החדשנות בהוראה בקרב מורים, מנהלים פדגוגיים ומנהלי בתי ספר ומוביל פיתוח ויישום של תכניות לימודים, מוצרים חינוכיים, השתלמויות, הדרכות וקהילות למידה בנושאים פדגוגיים חדשניים ובניהול הוראה בכלים חדשניים.
מרכז הפיתוח הייחודי ע”ש מושינסקי, קיים משנת 1976 ומעסיק כ-70 עובדים קבועים ביניהם: רכזי חדשנות, מובילי AI, מפתחי תכנים, מפתחי תכניות, מפתחי אתרים ואפליקציות, מעצבות, מנהלי הכשרות ועוד ומאות עובדים בעשרות פרויקטים בארץ ובעולם. מִינהל זה פועל בשיתוף עם מנהל חינוך ותפעול ובתי הספר של הרשת ולמענם, במטרה לקדם חדשנות חינוכית ולהעלות את איכות ההוראה והעשייה הפדגוגית בבתי הספר של ה רשת.
המכון לחדשנות בחינוך ע"ש גורלניק
המכון לחדשנות בחינוך ע”ש גורלניק, הוא חלק מהמינהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת אורט ישראל והוא מוביל את ההטמעה לחדשנות חינוכית, חדשנות מדעית טכנולוגית, חדשנות פדגוגית וחדשנות טכנולוגיות חינוכית בבתי הספר של רשת אורט ישראל.
המכון מתכלל את הפעילות מול בתי הספר להטמעת חדשנות חינוכית בערוצים הבאים:
- פיתוח והטמעת תכנית ORT FUTURE READY
- הטמעת תוכנית iSTEAM וקידום מרכזי החדשנות והיזמות הבית ספריים
- הטמעת חדשנות פדגוגית ודרכי הוראה ולמידה פורצי דרך בשילוב פדגוגיה מתוקשבת של המינהל למחקר ופיתוח ולהכשרה ברשת אורט ישראל
- הטמעת יזמות וחדשנות במגמות החינוך הטכנולוגי מדעי
- תהליכי חדשנות עם בתי הספר בהתאמה אישית – מחלום להגשמה
מכון גורלניק פועל יחד עם בתי הספר ולמענם ליצירת בתי ספר ייחודיים, חדשניים ויצירתיים במרחבים הבאים:
- ניהול ובקרה של תכניות החדשנות הבית ספריות: תכנית עבודה שנתית הכוללת מדדי הצלחה, הנגזרים מהיעדים, חזון בית הספר, ההקשר הקהילתי, מדיניות מינהל מפ”ה ומטה אורט ישראל ומתועדפת על פי צרכי בתי הספר, תוך שימוש במגוון מערכות מידע מתוקשבות וכלי אינטרנט לכל מרחבי הפעילות והבקרה של בתי הספר.
- יזמויות ושותפויות: המכון פועל ליצירת וביסוס קשרי גומלין פנים ארגוניים בין מינהלי הרשת, מנהלי האזורים ומנהלי בתי הספר וחוץ ארגוניים עם תעשיית ההייטק, הסטארטאפים, האקדמיה, הממשל ומשרדי הממשלה.
- קהילות לומדות בתחומים יחודיים: המורים המובילים המשתתפים בקהילות הם מורים מבתי ספר שונים. מטרת הקהילה המקצועית הלומדת הינה להשביח את מקצוענות המורים בתחומים הנבחרים (isteam, חינוך טכנולוגי) ולאפשר להם לבחון את ביצועיהם בכפוף לביצועים של תלמידיהם וליזום חדשנות פדגוגית חינוכית רב תחומית.
- מתן מענה לבתי ספר תעשייתים: הדרכה וליווי הצוות הפדגוגי בתחומים של אסטרטגיות למידה ומוטיבציה כל זאת בדרכים חדשניות ויצירתיות.
המרכז למחקר ופיתוח
רשת אורט ישראל הינה הרשת היחידה בישראל אשר לה מרכז למחקר ופיתוח, גורם מוביל, חוקר, מתכנן, מפתח ומעצב חדשנות חינוכית טכנולוגית ומענים חינוכיים יצירתיים לאתגרי ההוראה והלמידה אותם מזמנים ההווה והמחר החינוכי.
מרכז המו”פ הוקם בשנת 1994 ברוח חזונה של רשת אורט ישראל למימוש חינוך איכותי וחדשני לכלל רבדי האוכלוסייה והמגזרים השונים, למיצוי יכולותיהם של התלמידים ולקידומם החברתי-כלכלי. מרכז מחקר ופיתוח פדגוגי ייחודי זה, נחשב לאחד מהגדולים מסוגו בעולם והוא מהווה בית יוצר ופורץ דרך לפיתוח פדגוגיה חדשנית ועדכנית ולעיצוב סביבות למידה והוראה מהמתקדמות בעולם, המיושמות במערכת החינוך בישראל ובזירת החינוך הבינלאומית.
המרכז קשוב לצרכי בתי הספר של הרשת בפרט ושל מערכת החינוך הישראלית בכלל ופועל בשיתוף עימם ולמענם במטרה להעלות את איכות ההוראה והעשייה הפדגוגית בהם. כל זאת תוך שיתוף פעולה עם בתי הספר, שותפים מובילים בתעשיות ההיטק והאקדמיה וגופים בינלאומיים. פעילותו ממוקדת בפיתוח מודלים חדשניים, תכנים עדכניים ושיטות הוראה ולמידה מתקדמות בתחומי החינוך המדעי-טכנולוגי כדי להביא חדשנות, יצירתיות, ויזמות לחינוך בכלל ולבתי הספר של אורט בפרט.
בשנים האחרונות מתמקדת עבודת צוות המרכז בפיתוח תכניות חדשניות, התואמות פיתוחים מתקדמים בתחומי עניין שונים לצד כניסת מערכות AI למרחב החינוכי: אורט מדיקל(מדעי הרפואה); אנרגיות מתחדשות; ביולוגיה סינטטית; ללמוד איך ללמוד; כלי AI בחינוך; מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR).
בין התכניות והמודלים שפותחו במרכז: קמפוס אורט, ביולוגיה סינתטית, מדעי המוח, ננוטכנולוגיה, לב העניין- ביורפואה, ניהול זמן, חינוך פיננסי, פילוסופיה יישומית, טכנולוגיה מדייקת וסביבה, Makers, ספורטק ועוד.

ביולוגיה סינתטית

מדעי המוח

ננו טכנולוגיה

לב העניין- ביורפואה

טכנולוגיה מדייקת וסביבה

ספורטק
קמפוס אורט – למידה דיגיטלית באורט
קמפוס אורט הינו מרחב וירטואלי למקצועות הליבה לבגרות, תכני לימוד לחטיבת הביניים ותכנים בנושאי מדע וטכנולוגיה, מיומנויות חיים ועוד. בכל אחד ממרחבי הלימוד הווירטואליים תרגולים, פעילויות לכיתה, סרטונים, הקניית מיומנויות, מבדקים לסיכום כל פרק ושאלות במתכונת בחינת הבגרות/מיצ”ב עם מחוונים לפתרון. כמו כן מגוון פעילויות ותכנים המותאמים ללמידה היברידית כמו מרתונים להכנה לבחינות הבגרות בחורף ובקיץ בשפה עברית ובשפה הערבית, סדרות, סיורים וירטואלים ומפגשים עם מובילי דעה.
בקמפוס מערכת מהפכנית להערכת תלמידים באמצעות בינה מלאכותית: Test AI. בשיתוף חברת StudyWise, מציעה המערכת החדשנית כלי חכם ומתקדם לניהול מבדקים, המאפשר למורים ליצור מבחנים מותאמים אישית בזמן קצר ללא מגבלות ולבדוק את תשובות התלמידים באופן אוטומטי ויעיל. הפלטפורמה, הזמינה בימים אלו בלעדית לצוותי המורים ולתלמידי רשת אורט, תומכת בשפות עברית וערבית ומביאה עמה מהפכה של ממש בתחום המבחנים והלמידה.
המערכת מנהלת את כל השלבים מיצירת המבחן ועד למתן משוב אישי לכל תלמיד, כולל לראשונה משוב על שאלות פתוחות. בנוסף, הפלטפורמה מספקת ניתוחים מידיים המסייעים לזהות נקודות לשיפור ומתאימה את ההוראה לצרכים הייחודיים של כל כיתה.
להזמנת הדרכות מצוות קמפוס אורט: לחצו כאן לפלטפורמה Test AI באתר הקמפוס: לחצו כאן