בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל פעלה רשת אורט להתחזקות המתמדת בהיבטי האקלים, ומיומנויות חוסן רגשי וחברתי. לצד זאת סימנה הנהלת הרשת את הצורך להתחדשות פדגוגית ולהתאמת תהליכי הלמידה לתהליכים המואצים המתרחשים סביבנו, כניסת הבינה המלאכותית לחיינו ולעולם החינוך והניהול וההבנה כי בית הספר במתכונתו החינוכית דורש שינוי. התאמות אלו מתחברות אל תכניות העבודה, שמובילה הנהגת הרשת בשנה האחרונה, המתמקדות בהצמחת הדור הבא ובפיתוח דמות הבוגר והבוגרת בשלושה היבטים: ערכים, ידע ומיומנויות.
חזון רשת אורט ישראל מתייחס לבוגרים בעלי מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות ורגשיות. חשיבה ביקורתית; חשיבה יצירתית ויזמית; אוריינות דיגיטלית וכשירות מידע הם חשובים באותה מידה כמו חוסן; גמישות; מודעות והתנהלות חברתית וכשירות גלובלית. מהפכת הבינה המלאכותית הביאה עימה צורך מיידי בבחינת המיומניות הנדרשות לעולם התעסוקה והיא מציבה אתגר באופן בו מחברים את התלמידים לתנאים בעולם משתנה. לא רק זאת, כניסת הבינה המלאכותית למרחב החינוכי השפיעה גם על מיומנויות הלמידה וההוראה המחייבים גמישות וחשיבה ביקורתית.

בשנה האחרונה פיתח צוות המנהל למחקר ופיתוח באורט את מערכת סקילבוס שנועדה לסייע להטמיע הוראה מוכוונת מיומנויות בבתי הספר של רשת אורט ולהבטיח הכנה רלוונטית של תלמידים לעולם משתנה מבחינה כלכלית, חברתית וטכנולוגית. התכנית כוללת למידת מיומנויות כמקצוע; למידת AI חכמה; למידה רשתית, יזמות, חשיבה ביקורתית, חינוך פיננסי ועוד ומתמקדת בהוראת מיומנויות כמקצוע נפרד ובלמידה עצמית.
בשנים המשמעותיות הללו, בהן מתעצב עולם חדש בקצב מהיר, רשת אורט מתייחסת אל מיומנויות וכשירויות בהוראה, למידה והערכה, כאל אחד היעדים המרכזיים שלה ובהתאם עסוקה בפיתוח והטמעת מערכת סקילבוס אורטית. מערכת הכוללת תוכן, חומרי לימוד ותהליכי למידה לכל מיומנויות הליבה וכשירויות הבוגר, לצד הכשרת המורים בבתי הספר להטמעת מיומניות בהוראה. מטרתה למפות כל נושא, משימה ומשאב למיומנויות, שהתלמיד נדרש לפתח. כך הידע מאורגן סביב יכולות ביצוע ומדידתן, ולא רק סביב כיסוי החומר.